גולשים כותבים

פרסמתי בהתחלה רק 2 עבודות. ברגע שראיתי שהן נמכרות פרסמתי את כל העבודות מתקופת הלימודים. לאחרונה קיבלתי צ'ק של מעל 3,000 ש"ח ללא כל מאמץ מצידי. רק שימשיך ככה ..." לפרטים נוספים

ניהול השיווק- עבודת גמר בנושא קוקה קולה

27667 מספר עבודה
14, 0 מקצוע ותחום
ניהול השיווק- עבודת גמר בנושא קוקה קולה תיאור העבודה
2011 שנת פרסום
ניהול השיווק קורס
20 מספר עמודים
4294 מספר מילים
140 ש"ח מחיר
צפייה מקדימה בעבודה - אנו מאפשרים לך לצפות בעבודה "ניהול השיווק- עבודת גמר בנושא קוקה קולה" לפני רכישתה
קבל את העבודה מייד בתום ההזמנה
תקציר העבודה:

בס"ד

עבודת גמר - ניהול השיווק

תאריך הגשה:  4/3/11

תוכן עניינים

רקע, מבוא וניתוח

1.1             רקע כללי על ענף שתייה קלה בישראל ............................................................... 2  

1.2             מטרת העבודה ................................................................................................ 2

1.3             רקע על חברת "קוקה קולה" ......................................................................... 2-5

1.4             ניתוח סביבת המאקרו של חברת "קוקה קולה" ................................................  6

1.4.1                   ניתוח מודל ה- SWOT .............................................................................  6-8

1.4.2                   ניתוח מודל ה- PEST ...............................................................................  8-9

1.5             ניתוח סביבת המיקרו של חברת "קוקה קולה" ................................................  10

1.5.1                   מתחרים ...................................................................................................  10

1.5.2                   ספקים ......................................................................................................  10

1.5.3                   לקוחות .....................................................................................................  11

ניתוח חברת "קוקה קולה"

2.1               שוק מטרה ...................................................................................................  12

2.2               פילוח שוק ..............................................................................................  12-13

2.3               מיצוב ..........................................................................................................  13

2.4               מפה תפיסתית חברת "קוקה קולה" ...............................................................  14

2.5               תמהיל השיווק על פי 4P של חברת "קוקה קולה" ............................................  14

2.5.1         תמהיל המוצר ......................................................................................  15

2.5.1.1         מודל הנפיצות של רוג'רס ...................................................................  15-16

2.5.1.2         סיווג סל המוצרים של חברת "קוקה קולה"-מודל  BOSTON...............  16-17

2.5.2        תמהיל המחיר .......................................................................................  18

2.5.3        תמהיל ההפצה ......................................................................................  18

2.5.4        תמהיל התקשורת ..................................................................................  18

סיכום ומסקנות ............................................................................................  19

ביבליוגרפיה .................................................................................................  20

1.     רקע, מבוא וניתוח  

1.1    רקע כללי על ענף שתייה קלה בישראל

על פי סקר שערך מכון מהמחקר ממד עולה כי ב-85% מבתי האב בישראל נוהגים לשתות משקאות קלים תוססים (לרוב לא דיאט).

רוב צרכני המשקאות הקלים מאופיינים כקהל צעיר, בגילאים שבין 18-29.

המותג הפופלארי ביותר מקרב המשקאות הקלים הוא 'קוקה-קולה' של "החברה המרכזית למשקאות קלים בע"מ" (זכיינית חברת "קוקה-קולה" ישראל), שנמצא המקרר של כ-51% מבתי האב בישראל. במקום השני בדירוג הפופלאריות של המשקאות הקלים נמצא 'PEPSI', הקיים ב-14% מבתי האב בישראל. בהפרש ניכר אחיו ובסדר יורד מדורגים המותגים 'RC קולה', 'סופר-דרינק', 'קריסטל'.

בהתאם לנתוני הסקר, נראה כי מורגשת עלייה מובהקת בצריכת משקאות קלים, בעיקר משקאות תוססים. כ-29% מהציבור מציינים, כי הם שותים היום יותר משקאות קלים תוססים מבעבר, לעומת 23% שציינו כי היום הם שותים פחות משקאות קלים תוססים מבעבר. רוב מובהק של המשתתפים בסקר- 46% ציינו כי הם שותים באותה המידה שצרכו בעבר.

1.2  מטרת העבודה

ניתוח וסקירת "החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ" (זכיינית חברת "קוקה קולה" ישראל) באמצעות מודלים שיווקיים, וכן ע"י הצגת פעילותיה של החברה בהשוואה ליצרניות קולה אחרות בישראל.

1.3  רקע כללי על חברת קוקה קולה בישראל

המשקה 'קוקה-קולה' הומצא לפני 122 שנים על ידי הרוקח ד"ר ג'ון פמברטון מאטלנטה. בשנת 1886 המציא הרוקח האמריקאי סירופ שחור בשם "יין קוקה צרפתי", שהיה אמור להקל על כאבי ראש. כאשר גילה שניתן למהול את המשקה ולשתות אותו כמשקה מרווה הוא החל להפיץ את הסירופ בכמויות מסחריות בבית המרקחת של ג'ייקובס.  כיום מיוצר המשקה בכ- 1,500 מפעלים, בכ- 200 ארצות ברחבי העולם.

בישראל מיוצר המשקה על ידי "החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ" במפעל בבני ברק החל מה-01.04.1968.

מקים החברה הוא אברהם פיינברג, אשר היה איש עסקים יהודי אמריקאי .

במהלך השנים החברה צמחה וגדלה והביקוש למשקאות החברה גדל גם כן. כיום החברה היא המובילה בתחום הייצור והשיווק של משקאות קלים בישראל.

 החברה מעסיקה כ-2600 עובדים, כאשר החלוקה היא: במפעל בבני-ברק ישנם כ- 800 עובדים ושאר עובדים פרוסים בסניפי החברה (חיפה, הוד"ש, שורק, ב"ש, ירושלים ואילת).

במפעל ישנם 8 קווים של ייצור אשר מייצרים ב24 שעות כ-מיליון וחצי מוצרים  (טעמים  ואריזות שונות), כל קו מכוון לייצר מארז מסוים(ליטר וחצי, פחיות ועוד).

מפעל "קוקה-קולה" בישראל, נחשב לאחד מעשרת מפעלי "קוקה קולה" המובילים בעולם מתוך 1500 מפעלים.

אחת הסיבות העיקריות להצלחה זו, היא ההתמדה הבלתי מתפשרת שלהם בכל הקשור לעקרון האיכות של 'קוקה קולה' העולמית.

יתרה מזאת, החברה אף זכתה שש פעמים ברציפות בפרס האיכות היוקרתי.

....

קבל את העבודה מייד בתום ההזמנה