גולשים כותבים

פרסמתי בהתחלה רק 2 עבודות. ברגע שראיתי שהן נמכרות פרסמתי את כל העבודות מתקופת הלימודים. לאחרונה קיבלתי צ'ק של מעל 3,000 ש"ח ללא כל מאמץ מצידי. רק שימשיך ככה ..." לפרטים נוספים

סגנונות התמודדות ויצירה בחומרים בטיפול באמנות

25614 מספר עבודה
20, 1 מקצוע ותחום
סגנונות התמודדות ויצירה בחומרים בטיפול באמנות תיאור העבודה
2009 שנת פרסום
סמינריון קורס
17 מספר עמודים
4297 מספר מילים
56 מספר מקורות
230 ש"ח מחיר
טיפול באמנות, סגנונות התמודדות עם לחץ מילות מפתח
פרטים אודות מחבר העבודה
תואר ראשון בהצטינות בייעוץ חינוכי ובאמנות.
תואר שני בהצטינות יתרה בתרפיה באמנות.
דוקטורנטית במדעי הרווחה והבריאות.
צפייה מקדימה בעבודה - אנו מאפשרים לך לצפות בעבודה "סגנונות התמודדות ויצירה בחומרים בטיפול באמנות" לפני רכישתה
קבל את העבודה מייד בתום ההזמנה
תקציר העבודה:

סמינריון: סגנונות התמודדות ויצירה בחומרים בטיפול באמנות

ציון: 100

56 מקורות ביבליוגרפים

בעשורים האחרונים, חוקרים רבים ניסו לאתר את המבנים הבסיסים של תהליכי התמודדות. פרלין וסקולר (Endler & Parker, 1990) הבחינו בין שלוש תגובות פעולה עיקריות ללחץ; תגובה לשינוי המצב, תגובה לשינוי משמעות המצב ותגובה שמטרתה שליטה במצב. בלינגס ומוס (Holahan, & Moos, 1987) הבחינו בין שלושה סגנונות התמודדות; סגנון קוגניטיבי-אקטיבי, המתמודד ישירות, סגנון התנהגותי-אקטיבי, המתמודד בעקיפין וסגנון נמנע, שאינו מתמודד. לזרוס ופולקמן (Endler & Parker, 1990) הבחינו בין שני סגנונות התמודדות; סגנון התמודדות ממוקד בעיה, וסגנון התמודדות ממוקד רגש. התמודדות ממוקדת בעיה היא תהליך של שלב אחרי שלב, המתרכז במאמצים לשנות את המצב המלחיץ. על ידי ניסיון לפתור את הבעיה בפועל, התמודדות ממוקדת מטרה מאפשרת למצוא את הפתרון היעיל ביותר, או לבצע החלטה בעת מצב קריטי (Lazarus, 1991). התמודדות ממוקדת רגש מתרכזת במאמצים לווסת את הרגשות השליליים, שעולים בעקבות המצב המלחיץ, ועשויה להופיע לאחר שדרך ההתמודדות הראשונה נכשלה (Granefski, Kraaij & Spinhoven, 2001). בהתייחס ללזרוס ופולקמן, אנדלר ופארקר (Rafnsson, Jonsson, Fridrik, & Windle, 2005) הגדירו סגנון התמודדות, הימנעות (Avoidance coping). הימנעות מתרכזת בפעילות שמטרתה היא הסחת הדעת מהבעיה שנוצרה, עקב המצב המלחיץ.

עם התפתחות תחום חקר הלחץ, חוקרים רבים גילו עניין ביעילות של תת-קוגניציות שונות בהתמודדות עם אירועי חיים. פרנקנוקט ובלייק (Frauenknecht & Black, 2004) תיארו תת-סגנון התמודדות ממוקדת מטרה, המיועדת לפתרון בעיות חברתיות. זאת תוך שילוב בין אסטרטגייה ממוקדת מטרה לבין כישורים הנדרשים לתקשורת בין-אישית. בנדורה ושוורץ (Greenglass, Schwarzer, Dagmara, Fiksenbaum & Taubert, 1999) ציינו, כי להערכת יכולת השליטה במצב; כתכנון, ביצוע והשפעה על הסביבה, יש תפקיד מרכזי בפתרון בעיות אקטיבי. נוויל והפנר (Segumpan, 1999) הבחינו בין סגנונות התמודדות בקבוצה. סגנון רפלקסיבי, הדומה לסגנון ממוקד בעיה, מתבטא בבחינת קשרים חברתיים אקראיים, בתכנון ובעקביות בפתרון. לעומת זאת, סגנון ריאקטיבי, בדומה לסגנון ממוקד רגש, מתבטא בנטייה לתגובות רגשיות, אימפולסיביות, סילוף מידע ובלבול קוגניטיבי. סגנון שלישי אותו תיארו הוא סגנון סופרסיבי, שלו מאפיינים של הימנעות.

קבל את העבודה מייד בתום ההזמנה
רכישת העבודה

ניתן לרכוש את העבודה "סגנונות התמודדות ויצירה בחומרים בטיפול באמנות" באמצעות טופס ההזמנה המאובטח.

לרכישת העבודה לחץ כאן.
קובץ העבודה יישלח לכתובת הדואר האלקטרוני שיוזן בטופס ההזמנה מייד עם סיום ההזמנה.
ניתן לשלם עבור העבודה בעד 3 תשלומים ללא ריבית והצמדה.