מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020

מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020

מערכת החינוך בישראל היום נמצאת במצב של משבר. לא, לא משבר. קריסה. הצורך ברפורמה ברור – רמת ההישגים צונחת, רמת האלימות מרקיעה שחקים, חוסר השוויון מעמיק, המורה הקטן משווע לתנאי עבודה נאותים, וההורים משוועים לשקט הנפשי ולביטחון בידיעה כי ילדם הרך ישוב בצהרי היום מיום הלימודים שלם ובריא בגופו ובנפשו.  הדו”ח של וועדת דברת מציע רפורמה האמורה להתמודד עם הבעיות בפניהן ניצבת מערכת החינוך אך יישומו של הדו”ח נתקל בקשיים חמורים. 

אחד העקרונות אותם הציעה ועדת דברת הוא עיקרון של העצמת מנהל בית הספר. באופן היסטורי, היה מנהל בה”ס דמות שמונתה כאשר מספר התלמידים ו/או המורים בבה”ס חייב שליטה וניהול קרוב של הצוות והתלמידים, מעבר למה שיכלה מועצת העיר, או מועצת החכמים ביישוב לספק. מנהל בה”ס שימש כדמות ניהולית אחראית, וניתנה לו סמכות כמעט דיקטטורית למלא אחר רצונותיה והעדפותיה של המועצה החינוכית. כיום, מתפקדים מנהלי בה”ס כברגים במערכת חינוך גדולה ועייפה, נתונים לפיקוח וכפופים לנהלים מדוקדקים. לוועדה היו המלצות נוספות. רפורמת דברת האריכה את שעות העבודה הפורמליות הנדרשות מן המורה, והעמיקה את הדגש על הישגיות. האתגר המקצועי העומד בפני מורים בישראל כיום הוא עצום, ומאידך, מוכר מקצוע ההוראה כאחד המקצועות השוחקים ביותר. מחקרים מגלים כי רמות השחיקה מהן סובלים מורים הן מהגבוהות הקיימות בשוק העבודה.  מורה שחוק הוא מורה תשוש נפשית, בעל תחושת מחוללות עצמית נמוכה, הסובל מאובדן זהותו העצמית במקצוע במידה רבה, מיוחסות תופעות אלו, ללחץ כרוני המאפיין את עבודת המורה. איך זה מתבטא בשטח?

אנחנו בסמרטר עובדים עם אוכלוסייה של סטודנטים. הבוגרים של מערכת החינוך בישראל. שאמורים היו לצאת ממערכת החינוך עם כלים להתמודד עם כל הדרישות של תואר אקדמאי, כולל כתיבת עבודות סמינריוניות. חוקרים מתייחסים לפער כמעט בלתי ניתן לגישור בין הפרדיגמה החינוכית של דור הטרום-רשת, הנושא באחריות לניהול מערכת החינוך והממשל לפרדיגמה הרשתית של דור הרשת. עבור מרבית המורים, העולם המקוון מהווה עדיין סביבה זרה ומוזר. עבור התלמידים, החיים במרחב המקוון הפכו זה מכבר להיות ‘החיים האמיתיים’. התוצאה המיידית היא כרסום מתמיד בתפיסת הרלוונטיות של בית הספר. עם זאת, הצורך להקנות לתלמידים מיומנויות כתיבה, אינו דבר שאבד עליו הקלח, וגם בתחום זה, ישנם חסכים חמורים. כתיבת עבודות סמינריוניות היא חלק מובנה מכל תואר אקדמאי. ובמרבית המקרים, כתיבת העבודות האקדמאיות מהווה את המשוכה האחרונה לתואר הנכסף. ודווקא כאן, סטודנטים רבים עומדים חסרי אונים. 

אתר סמרטר שואף למלא את החסך במיומנויות כתיבה, ולתת לסטודנטים את התמיכה שהם צריכים כדי לכתוב עבודות סמינריוניות. ולכן תוכלו למצוא אצלינו עבודה סמינריונית בתשלום, לפעמים, עצם העובדה שיש עבודה קודמת, שנותנת כיוון להתחלה, הופך את המשימה למרתיעה פחות. כמובן, הצוות שלנו גם זמין תמיד, כדי לעזור ולייעץ בשעת הצורך.

אז אין סיבה שתיפלו במכשול האחרון בדרך אל התואר

אנחנו נעזור לכם.