סיכום לקורס סוגיות בחינוך מיוחד
סיכום לקורס סוגיות בחינוך מיוחד סמסטר סתיו 2024 האוניברסיטה הפתוחה סיכום מסודר ומפורט הכולל בתוכו הסבר לכל מאמר הנחוץ למבחן וכתשובות לממ״נים. אורך הסיכום כ- 30 עמודים, מלל בגודל 11, גופן Arial יחידות לימוד- יחידה 1 פרקים 1-4 (מהות החינוך המיוחד) יחידה 2 (מוגבלות שכלית התפתחותית) יחידה 4 (ליקויי למידה) יחידה 6 (הפרעות רגשיות אצל […]
ממ״ן 11 בקורס ״מחוננות וכישרונות מיוחדים״ 10711.
ממ״ן 11 בקורס ״מחוננות וכישרונות מיוחדים״ 10711. השאלה הראשונה דנה על מטרת מחקרו של אברהם טננבאום וזיהוי הסימנים המוקדמים של המחוננות בילדים רכים (גיל טרום בית ספר יסודי). השאלה השניה דנה בתאוריות הפורמליות וכיצד הן באות לידי ביטוי במחקרו של טרמן. בנוסף שאלה זו מנתחת את מושג ה״גאונות״ בעיני הגישה הפסיכופתולוגית, הגישה החברתית היסטורית והגישה […]
ממ״ן 12 בקורס ״מחוננות וכישרונות מיוחדים״ 10711.
1.הפסיכולוג דניאל גולמן פיתח והרחיב את המושג ״אינטליגנציה רגשית״. זהו אוסף כישרונות אשר עוזרים לאדם להצליח בהתמודדות עם סביבתו והיא כוללת יכולות כגון שליטה עצמית, התלהבות, התמדה ויכולת של אדם ליצור לעצמו מוטיבציה. גולמן טוען שיכולת זו נרכשת, ניתן להקנות כישורים אלה לילדים ובכך להעניק להם סיכוי טוב יותר למצות את הפוטנציאל האינטלקטואלי שלהם. מושג […]
ממ״ן 13 בקורס ״מחוננות וכישרונות מיוחדים״ 10711.
1. תיאוריה המניחה בסיס הנעתי ליצירתיות היא התיאוריה של פרויד ״הגישה הפסיכואנליטית״. פרויד הבדיל בין 2 סוגי תהליכי חשיבה: ראשוניים-לא רציונאליים, מאפיינים ילדים, ומשניים- רציונאליים ומציאותיים. על פי פרויד, אנשים יצירתיים מתאפיינים בגישה חופשית לתהליכי חשיבה ראשוניים ועוקפים את החשיבה הרציונאלית והמציאותית. תשוקתו של אדם יצירתי לדעת את הלא נודע נובעת מסקרנות מינית שלא סופקה […]
מוטיבציה של מנהלות חרדיות במערכת החינוך החרדי בהשוואה למוטיבציה של מנהלות חילוניות במערכת החינוך הממלכתי
במערכת החינוך החרדית, המוטיבציה של המנהלות עשויה להיות מושפעת יותר מערכים דתיים, קשר עם הקהילה, ותחושת שליחות לחינוך על ערכי הדת (איפרגן והיימן, 2018). לעומת זאת, מנהלות במערכת החינוך החילונית עשויות להיות מונעות מערכים של שוויון, חינוך פתוח ודמוקרטיה, ובכך להעניק משמעות לעבודה ולמוטיבציה חברתית (אמית ואחרים, 2006). הבנת ההקשרים השונים שנובעים מהשוני בין המגזרים, […]
השוואה בין מוטיבציה של מורים במגזר החרדי למודל ההוראה מרחוק לבין מודל ההוראה מקרוב בתקופת הקורונה - מחקר כמותי
לצד היתרונות של מודל הלמידה מקרוב על רקע השיטה המסורתית, קיימים חסרונות שקשה להפחית במשמעותם בעיקר סביב המרכזיות של המורה. ההוראה הפרונטלית היא שיטת הלמידה המרכזית בהוראה המסורתית, והיא למעשה מרכזת את עיקר הכוח בידיו של המורה ומצמצמת את העצמאות של התלמיד בלמידה. למרות שכביכול תהליך הלמידה הוא בשביל ההשכלה של התלמיד, הוא הופך להיות […]
תפיסות של מנהלות על ניהול צוות רב-תרבותי
מודעות תרבותית היא ההכרה וההבנה של המנהגים, האמונות והערכים של קבוצות תרבותיות שונות (איזיוביץ׳, 2012). מודעות תרבותית חיונית למנהל חינוכי שכן היא מאפשרת מנהיגות יעילה בסביבה בית ספרית מגוונת. על ידי מודעות תרבותית, המנהל יכול להבין ולכבד טוב יותר את הערכים, המסורות ונקודות המבט של תלמידים, מורים והורים מרקעים תרבותיים שונים (סבר, 2004). הבנה זו […]
הכיתה כיחידה חברתית - מטלת סיכום הסמכות החדשה
חיים עומר- הסמכות החדשה לטענתו של עומר יש צורך בסמכות חדשה עקב השינויים והאתגרים שעוברים על החברה. עם התפתחות הטכנולוגיה והשינויים החברתיים, יש צורך בהתאמה של הסמכות המסורתית לתקופה העכשווית. עומר טוען כי הסמכות החדשה צריכה להיות מבוססת על שיתוף פעולה בין המשפחה, בית ספר והקהילה, על מנת לצלוח בהתמודדות עם האתגרים החדשים ולעזור בפיתוח […]
איך שיר נולד- להבין שירת ילדים סיכום קורס
• הסיבה שבחרנו דווקא את שני שירים הללו היא בשל המכנה המשותף בניהם, במילים אחרות התמה המשותפת בין השירים. ניתן לראות כי שני השירים עוסקים סביב נושא הרגשות והקשיים בחיים. שניהם מדברים על סיטואציות בחיים בהם האדם מרגיש עצב, קושי, לבד, כעס, תחושת באסה ואף דיכאון בגלל כל מיני מצבים שיכולים להיות בחיים, חלק מהם […]
איך שיר נולד: להבין שירת ילדים-השיר הלירי
מאפייני השיר הלירי- נושא הגותי דיבור בגוף ראשון טשטוש זמן ומקום
"איך שיר נולד": להבין שירת ילדים - מיפוי נושאי
1. רובד גלוי – Subject: הנושא הגלוי המצוי בחזית היצירה הספרותית, חומרי המציאות המוצגים בה כפשוטם. אין צורך לעסוק בפרשנות, רק בתיאור מדויק. 2. רובד סמוי – Theme: הנושא העקרוני והמופשט החבוי בעומק היצירה הספרותית. רובד סמוי עשוי להכיל מספר תמות בשיר, ניתן להתווכח על הגדרת התמה מכיוון שהיא תוצאה של פרשנות. 3. רובד סמוי […]
"מבוא לספרות ילדים": המצאת הילדות בראי המעשייה
חוקי אולריק- חוקי אולריק הם חוקים מרכזיים בסיפורת העממית, והם מתארים את דרך התפתחות העלילה. העלילה מתחילה באיזון כוחות קיים שנשבר. המשבר מערער את האיזון, וכל התפתחות העלילה היא חתירה להשבת האיזון שהופר, זאת בא לידי ביטוי בחוק הפתיחה והסגירה. בסוף, האיזון מושב והעולם חוזר לאיזון, בדרך כלל בצורה הרמונית יותר, אך זה לא בהכרח […]
מבוא לספרות ילדים- שארל פרו
סיכום המעשיה "הפיות" הסיפור נפתח בתיאור אם אלמנה שהיו לה שתי בנות. הבת הבכורה הייתה גאוותנית, עקשנית וקשה, בעוד שהבת הצעירה הייתה שקטה, עדינה וטובת לב כמו אביה. האם, שאהבה בני דמותה, העדיפה מאוד את הבת הבכורה ושנאה את הצעירה. היא הייתה מקבלת את ארוחותיה של הבת הצעירה במטבח ומעסיקה אותה בעבודות בית קשות. בין […]
מבוא לספרות ילדים
פיליפ אריאס (Philippe Ariès) היה היסטוריון צרפתי, נולד ב- 1914 ונפטר ב- 1984. אריאס התמקד בתחום ההיסטוריה של החינוך והילדות. עבודתו המרכזית והמשפיעה ביותר היא "הילדות בעידן הביניים" שיצאה לאור לראשונה בשנת 1960. בספר זה, אריאס הציג את הטענה הגדולה והפורצת דרך שלו, הוא ביקש להבין כיצד נורמות הילדות והתנהגותן של הילדים השתנו עם הזמן […]
קורס משפט העבודה 13011
ממן 11 – משפט העבודה – 13011 משפט העבודה האישי משפט העבודה, פס"ד עיריית נתניה נ' דוד בירגר, מבחן ההשתלבות, פס"ד יעקב בוכריס, פס"ד כפר רות, חוק העסקת עובדים ע"י קבלני כוח אדם
קורס אוריינות
קורס אוריינות מלא, מדריך על כתיבה והתבטאות בכתב מדעית.
רפרט בקורס דיגיטליות בחיי היום יום
ממ"ן 15 או עבודה פרו-סימנריונית בקורס דיגיטליות בחיי היום היום
מעמד האישה בחברה הבדואית בנגב. שילוב נשים בדואיות בתעסוקה באמצעות תיירות ושימור המורשת ותעסוקת נשים בתחום התיירות כמנוף לצמיחה והעצמה כלכלית
מבוא: החברה הבדואית בדרום ישראל עוברת בעשורים האחרונים תהליכים מואצים של מודרניזציה ושינוי חברתי (אבו-סעד, 2010). אחד האתגרים המרכזיים העומדים בפניה הוא שילוב הנשים הבדואיות בכלכלה ובתעסוקה. למרות התקדמות מסוימת, שיעורי התעסוקה של נשים בדואיות עדיין נמוכים משמעותית בהשוואה לנשים יהודיות ואף לנשים ערביות בישראל (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 2021). הדבר נובע ממכלול של גורמים תרבותיים, […]
אי שוויון מגדרי בין נשים וגברים בצבא ישראל ומה הביקורת החוץ מוסדית
1. מבוא: בעבודה שלי יהיה ניסיון לענות שאלת המחקר כיצד הצבא פועל לקידום נשים בתפקידי לחימה בשנים האחרונות ומה הביקורת החוץ-מוסדית. הפיקוח החוץ-מוסדי הוא פעולה של שחקנים מחוץ לביורוקרטיה של המדינה – על-פי-רוב קבוצות-אינטרס, תנועות חברתיות וארגונים אחרים הפועלים במרחב הציבורי – שמטרתם להתמקח עם הצבא ואף לרסנו, אם ישירות ואם באמצעות מוסדות המדינה האזרחיים. […]