ממ”ן 11 – לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט

שנת הגשה -1, 1025 מילים

מטלת מנחה 11 לקורס לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט
ציון 90

שאלה 1:

  • ע”פ עיקרי הגישה המגוננת, מאחר והילדים אינם מפותחים קוגניטיבית כמו ההורים

ואין להם ניסיון בכלל בחיים ובפרט במדיה, הם פגיעים ונוחים להשפעה.

על כן המדיה היא גורם להשפעה שלילית על הילדים מאחר והיא מלאה בתכנים שליליים

(כמו אלימות, פורנוגרפיה ומציאות שאינה מסוננת).

תפקיד ההורה הוא להגביל את כמות הצפייה, מועדי הצפייה, התכנים שבהם הילדים יצפו ועוד.

בנוסף, ההורים צריכים לנהל שיחות עם הילדים על כיצד נכון לצפות בטלוויזיה

(באילו תכנים, באילו שעות ובאיזה מקום) בכדי לוודא שיש איזו שהוא תיווך הורי וההורים מעורבים בבחירת התכנים שילדיהם יצפו בהם.

 

ניל פוסטמן הינו חוקר שכתב בשנות ה80 את הספר “אובדן הילדות”.

בספרו הוא טוען שילדים הם קטגוריה חברתית ייחודית,

שהם אינם מפותחים ריגשית וקוגנטיבית והם חסרי מיומנות להתמודד עם התכנים.

ע”פ ספרו קיים טשטוש גבולות בין עולם המבוגרים לעולם הילדים,

המדיה גורמת לילדים להיחשף להמון מידע ולהתבגר טרם זמנם.

הילדים שואפים לבגרות בשלב הרבה יותר מוקדם, מה שיוצר חוסר איזון בין ההיררכיה               של ההורים והילדים וערעור יחסי הכוחות ביניהם מאחר והילדים שותפים לעולם המבוגרים.

 

  • “ילדים דיגיטליים” (Digital natives):

הילדים בני זמננו נולדו אל תוך עולם שמוצף באינטרנט ותקשורת ניידת וחדשנית.

הם מרגישים נינוחים וכל אמצעי המדיה של האינטרנט טבעיים להם.                                            הם נתפסים בתור “מומחי טכנולוגיה” גדולים יותר מאשר הוריהם,

הם יודעים לשחות בקודים התרבותיים של המדיה, כמו למשל לדעת מתי מדובר בתוכן אמיתי שיש לייחס לו חשיבות ומתי מדובר במכתב שרשרת סתמי\פרסומת.

 

מילות מפתח , , , , , , ,
מקצוע/ות
מספר מילים 1025
מספר מקורות 3
שנת הגשה -1