סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • פרסם עבודה
  • התחבר

ממן 11 – פסיכולוגיה בחינוך – ציון 92

שנת הגשה 2019, 1337 מילים
ILS 80.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

ממן 11 – פסיכולוגיה בחינוך – ציון 92

מטלת מנחה (ממ”ן) 11
קורס פסיכולוגיה בחינוך- 10125
יום ג’ סמסטר 2020א’
שאלה 1
1.
ההבדלים צורך הישג רמת שאיפה
הגדרה הצורך של האדם להתמודד עם רמת הצטיינות שהוא הציב לעצמו. זהו מדד פנימי להישגים טובים ולהצלחות. מציין את רף הציפיות שמציב לעצמו אדם מסוים. רף זה מבוסס על קריטריונים של ביצועים קודמים לעומת הביצועיים העתידיים. רף הציפיות יקבע בהתאם להצלחות ולכישלונות הקודמים
מדידה TAT, מבחנים השלכתיים, מראים לזה נשבחן תמונה והוא צריך לתת לה פירוש, בדרך כלל הפירוש ייתנן בהשפעה על חוויות אישיות וערכיו של הנבחן. בוחנים את פער המטרה, כלומר, בוחנים את הפער מהביצוע הקודם לבין הציפיה שיש לו לגבי הביצוע הבא. אם רמת השאיפה נמוכה מהביצוע הקודם הפער הוא שלילי, ולהפך.
סוג הנעה מניע פנימי מניע חיצוני
כלילי/ ספציפי כללי ויציב, מדובר על כל תחום חיים שכל אדם עוסק בו, כלומר, מי שיש לו צורך הישג גבוה הוא יתמיד על כך בכל תחום בחיים שלו. ספציפי ודינאמי, אדם מציב לעצמו רמות שאיפה שונות בכל תחום בחייו, רמת השאיפה בתחום אחד יכולה להיות שונה מרמת השאיפה בתחום אחר. כל רמת שאיפה תואמת להישג הקודם שלו באותו נושא.
צורת התפתחות מתפתח מגיל 0 על ידי ההורים, ככל שהילד חונך להיות יותר עצמי, צורך ההישג שלו יותר גבוה. מפתחת מהפחד מכישלון. אדם יציב לעצו רמת שאיפה נמוכה כיוון שהוא מפחד מהכישלון ומחפש משהו שיגן עליו מפניו.

2. על פי המחקרים שמראים לנו אפשר לראות שיש קשר בין רמת שאיפה לרמת ביצוע. רמת השאיפה תמיד תהיה כמעט תואמת לרמת הביצוע אך תהיה קצת מעליה, כלומר, אם רמת הביצוע היא טובה רמת השאיפה לפעם הבאה תהיה להתעלות על הביצוע הקודם ולכן היא מראש תהיה גבוהה יותר מרמת הביצוע.
הפער בין רמת הביצוע לרמת השאיפה משתנה לפי התוצאות שהשיג, כלומר, אם האדם השיג יותר ממה שהציב ברמת השאיפה הפער יהיה חיובי ולהפך, אם הוא השיג פחות מרמת השאיפה הפער יהיה שלילי.
3. הגורם שמשפיע על רמת שאיפתו של הפרט הוא הפחד מכישלון. פחד זה מוביל את האדם להציב לעצמו רמת שאיפה נמוכה יותר רק כי הוא מפחד לא להצליח בביצוע המשימה שניתנה, כתוצאה מזה הוא יעלה תמיד על רמת השאיפה שהוא הציב לעצמו כי הוא מראש הציב רמת שאיפה מאוד נמוכה שידע שהוא יעבור אותה רק כדי לא להיכשל.
4. דוגמא להשפעת הקבוצה על רמת שאיפה של היחיד-
ילד שהממוצע הציונים שלו בכיתה הוא 80 והוא בעצמו לא מצליח לקבל במבחנים יותר מציון 70, הוא מנסה להציב לעצמו רמת שאיפה גבוהה כדי להגיע לממוצע הציונים של שאר הכיתה

ILS 80.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות
מילות מפתח חינוך, מדעי החברה והרוח, ממן 11 - פסיכולוגיה בחינוך - ציון 92, פסיכולוגיה, קרימינולוגיה
מקצוע/ות חינוך, ממ"נים, סוציולוגיה, עבודה סוציאלית, פילוסופיה, פסיכולוגיה, קרימינולוגיה
מספר מילים 1337
מספר מקורות
שנת הגשה 2019

מקצועות

  • אמנות
  • אנגלית
  • אנתרופולוגיה
  • ביולוגיה
  • גאוגרפיה
  • היסטוריה
  • הנדסה ותעשייה
  • חינוך
  • חשבונאות
  • יהדות
  • כלכלה
  • מדעי המדינה ויחבל
  • מדעים
  • ממ"נים
  • מנהל עסקים
  • משפטים
  • מתמטיקה ומדעי המחשב
  • סוציולוגיה
  • ספרות
  • ספרנות ומידענות
  • סקירות ספרות
  • עבודה סוציאלית
  • פילוסופיה
  • פסיכולוגיה
  • קולנוע ותאטרון
  • קרימינולוגיה
  • שפה וספרות
  • תחומים אחרים
  • תיירות
  • תקשורת

מאגר עבודות אקדמיות

  • מחקר איכותני
  • שיטות מחקר
  • מדוע לשלם על עבודות אקדמיות ?
  • מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020
  • לקויות למידה
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • החשבון שלי
  • אודות אתר סמרטר
  • הצהרת נגישות
  • סרטוני הדרכה
סמרטר הינו מאגר עבודות אקדמיות האיכותי בישראל. באתר ניתן למצוא מגוון עבודות מוכנות, עבודות גמר, עבודות אקדמיות בתשלום, עבודות הגשה מוכנות, עבודות סמינריוניות ועוד.