ממ”ן 12 סוגיות בחינוך מיוחד ציון 90

שנת הגשה 2018, 4000 מילים
ILS 77.00 – קנה עכשיו

ממן 12 סוגיות בחינוך אשמח אם הורדה העבודה לא תהיה בשבת, תודה

 

ממ”ן 12

סוגיות בחינוך מיוחד:

שאלה 1:

א:

מוגבלות שכלית התפתחותית:

לפי המדריך הדיאגנוסטי   DSM-5שפורסם במאי 2013 היא הפרעה שמופיעה בשלב ההתפתחותי של האדם הכוללת מגבלות אינטלקטואליות ובעיות של הסתגלות בתחומים שונים: תפיסתי, חברתי ותחום מעשי.

ישנם שלושה מרכיבים עיקריים:

1: קוגניציה

חסך בתפקודים אינטלקטואלים לקות זו משפיעה על היכולת לתקשר, לזכור וליישם ידע ומיומנות נרכשים בין אם הקלות היא קלה או קשה.

2: חסך בתפקוד הסתגלותי

מיומנויות וכישורים שהאדם מפעיל ביום יום כדי לחיות באופן עצמאי. מיומנויות תפיסתיות כגון: שפה , קריאה, זיכרון, ועוד . מיומנויות מעשיות כגון: תעסוקה. ומיומנויות חברתיות: תקשורת עם הסביבה , חברים ועוד.

3: הופעה של חסכים אינטלקטואלים והסתגלותיים במהלך שלבי ההתפתחות –

שלבי ההתפתחות עד לגיל 18.

ב:

הסיבות שעלולות להוביל למוגבלות שכלית התפתחותית הם:

ישנן הרבה גורמים שיכולות להוביל למוגבלות שכלית חלקם ידועים וחלקם לא ידועות.

הסיבות שידועות:

1: סיבות טרום הלידה: הם מופיעות לפני הלידה במהלך ההיריון. מחלות , סמים ואלכוהול שהאמא צרכה, גנטיקה ותורשה.

2: סב לידתי: מופיעות בלידה עצמה חוסר בחמצן, מצוקה, טראומה או משקל לידה נמוך.

3: סיבות בתר-לידתי: הם מופיעות אחרי הלידה או במהלך הלידות: התעללות והזנחה, תאונות.

2:

א:

ישנם שתי סוגי מניעה של מוגבלות שכלית:

מניעה ראשונית:

שלא ייוולדו ילדים עם מוגבלות שכלית. המטרה למנוע את לידתם של ילדים באמצעות בדיקות של שירותי הבריאות, למשל: ייעוץ גנטי, בדיקת חלבון עוברי, חיסונים, דיקור מי שפיר ובדיקת הצ’יפ הגנטי ועוד.

ILS 77.00 – קנה עכשיו
מילות מפתח
מקצוע/ות ,
מספר מילים 4000
מספר מקורות
שנת הגשה 2018