סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • פרסם עבודה
  • התחבר

נוער בסיכון ותפיסת העצמי- אלמנטים של תפיסת העצמי בקרב נוער בסיכון

שנת הגשה 2019, 8224 מילים
ILS 250.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

העבודה עוסקת בנוער בסיכון ותפיסת העצמי -אלמנטים של תפיסת העצמי בקרב נוער בסיכון שנעשו ע”י קבוצת מחקר באמצעות אבחון הHTP.
מבוא
עבודה זו באה לסקור את ‘תפיסת העצמי’ ((self- psychology, המומשגת מתוך אסכולת ‘פסיכולוגיית העצמי’ שנוסדה על ידי היינץ קוהוט, בקרב בני נוער בסיכון. בתהליך הסקירה התאורטית התחוור לי כי שני מושגים אלו- ‘תפיסת העצמי’ ו’נוער בסיכון’, קשים להגדרה ולתיחום. מושג ה’עצמי’ מעורר שאלות רבות. מושג זה נמצא בין תפיסה רוחנית לתפיסה חומרנית, בין ביולוגיה ופסיכולוגיה, בין יש ובין אין. לכן, ישנם רבים המנסים להבינו ולהגדירו (קוזארי, 2003), אך מתקשים להגיע להגדרה קולקטיבית גורפת.
גם ההגדרה של ‘נוער בסיכון’ אינה פשוטה. הצורך בהגדרת אוכלוסייה זו מיועד בעיקר לפיתוח התערבויות שיקומיות מתאימות, והקושי להגדירה גורם לקושי ביצירת התערבויות אלו Etzion) & romi, 2015). עניין זה נעשה מובהק עוד יותר כשמודבר בגופי רווחה ממשלתיים, כשהגדרת האוכלוסייה מנתבת להיכן לנתב את התקציבים והמשאבים הנדרשים.
עבודה זו, העוסקת בשני נושאים הקשים להגדרה, מורגשת באופן המחקר הנעשה בצורה של ניסוי ותעייה. לכול אורך העבודה היה עליי להחליט תוך כדי התקדמות מהם הגבולות של מחקר זה, במה אתמקד ולאילו נקודות עליי לשים לב באבחונים אותם אערוך. בסופו של דבר, נראה שכשם שבהגדרת העצמי ובהגדרת הנוער בסיכון, ההחלטה שהגיעו אליה הינה לגביי רצף מתהווה (סבו- לאל, 2017 ואלפנדרי, 2016), כך גם נוצרה והתהוותה עבודה זו בתהליך חיפוש מתמשך.
חלקו היישומי של העבודה- העברת אבחוני הHTP (House, Tree, Person) הושפע גם הוא מאופן כתיבת העבודה. ראיונות ההיכרות והשיח עם בני הנוער היו פתוחים, ונבעו מתוך רצון לראות מה הם מעלים מתוך עצמם באופן אינטואיטיבי. עם זאת, השאלון שלאחר העברת האבחונים היה מובנה, מתוך הבנה שדווקא בנושאים בעלי גבולות גזרה מעורפלים יש צורך בתיחום והגדרה.
בעקבות קרבה אישית אותה אני חשה לאוכלוסייה זו של בני ובנות הנוער בסיכון, בחרתי דווקא בה בתור אוכלוסיית המחקר. מטרתי הייתה לעזור ולדייק ולו במעט את הטיפול והתמיכה הניתנים לבני נוער אלו, מתוך הבנה כי תפיסת העצמי מהווה שורש לתופעות אותם אנו רואים מעל פניי השטח. טיפול בשורש עצמו ולא רק בסימפטומים, יוכל להניב טיפול מותאם יותר שמסוגל להשפיע לאורך זמן.

תוכן עניינים
מבוא……………………………………………………………………………………………………..3
החלק התיאורטי
פרק א – נוער בסיכון
א.1 הגדרת נוער בסיכון…………………………………………………………………4
א.2 תפקודם של בני נוער בסיכון………………………………………………………6
א.3 התנהגויות וגורמים המחזקים מצבי סיכון………………………………………8
פרק ב – תפיסת העצמי
ב.1 מהו העצמי עפ”י גישות שונות…………………………………………………..10
ב.2 סוגי תפיסת העצמי עפ”י קוהוט………………………………………………..12
ב.3 יחסי זולת עצמי…………………………………………………………………..14
פרק ג – תפיסת העצמי של נוער בסיכון
ג.1 מהי תפיסת העצמי של נוער בסיכון……………………………………………..16
ג.2 גורמי הגנה וסיכון בתהליך בניית העצמי……………………………………….16
ג.3 גורמי סיוע לשיקום תפיסת העצמי………………………………………………18
פרק ד- החלק היישומי
ד.1 שיטת המחקר…………………………………………………………………..19
ד.2 ממצאים עיקריים……………………………………………………….19

פרק ה-
דיון ………………………………………………………………………………………….25
סיכום ומסקנות…………………………………………………………………………….26
ביבליוגרפיה…………………………………………………………………………………27
נספחים……………………………………………………………………………………..30

ILS 250.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות
מילות מפתח אבחון HTP, אבחון ציורים, טיפול באמנות, נוער בסיכון, פסיכולוגיה, תפיסת העצמי
מקצוע/ות אמנות, חינוך, פסיכולוגיה
מספר מילים 8224
מספר מקורות
שנת הגשה 2019

מקצועות

  • אמנות
  • אנגלית
  • אנתרופולוגיה
  • ביולוגיה
  • גאוגרפיה
  • היסטוריה
  • הנדסה ותעשייה
  • חינוך
  • חשבונאות
  • יהדות
  • כלכלה
  • מדעי המדינה ויחבל
  • מדעים
  • ממ"נים
  • מנהל עסקים
  • משפטים
  • מתמטיקה ומדעי המחשב
  • סוציולוגיה
  • ספרות
  • ספרנות ומידענות
  • סקירות ספרות
  • עבודה סוציאלית
  • פילוסופיה
  • פסיכולוגיה
  • קולנוע ותאטרון
  • קרימינולוגיה
  • שפה וספרות
  • תחומים אחרים
  • תיירות
  • תקשורת

מאגר עבודות אקדמיות

  • מחקר איכותני
  • שיטות מחקר
  • מדוע לשלם על עבודות אקדמיות ?
  • מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020
  • לקויות למידה
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • החשבון שלי
  • אודות אתר סמרטר
  • הצהרת נגישות
  • סרטוני הדרכה
סמרטר הינו מאגר עבודות אקדמיות האיכותי בישראל. באתר ניתן למצוא מגוון עבודות מוכנות, עבודות גמר, עבודות אקדמיות בתשלום, עבודות הגשה מוכנות, עבודות סמינריוניות ועוד.