אימונולוגיה .

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע ,
קורס
מילות מפתח , , , , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2019
מספר מילים 1232
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

פרק 1 : א. מהם ההבדלים בין החיסון לאבעבועות שחורות שנתן אדוארד ג'נר לילד לבין החיסון לאנטרקס שנתן לואי פסטר לכבשים? ב. מדוע באנגלית נקרא תרכיב חיסון
Vaccine ? ומדוע תגובת החיסון המתווכת ע"י נוגדנים נקראת "הומורלית"? ג. מהי תאוריית ברירת השבטים ( Clonal selection )? וכיצד מסבירה את שלושת התכונות הבאות האופייניות לחיסון הנרכש: הייחודיות, תכונת הזיהוי של עצמי ולא –עצמי ויצירת זיכרון חיסוני? ד. מהם זיהומים אופורטוניסטיים opportunistic infections ? ומה ניתן ללמוד על מערכת החיסון של האדם שחלה בהם? פרק 2: א. מהם התאים שאחראים ליצירת כל תאי הדם? היכן הם ממוקמים בגוף? מהן שתי שורות התאים שנוצרות מהם? ב. תארו את התאים הלבנים השייכים לכל שורה, בתיאורכם התייחסו לנקודות הבאות: מה מקור שם התא ? האם התא שייך לחיסון המולד או לחיסון הנרכש? מה תפקידיו העיקריים של התא?
ג. השוו בין אפופטוזה לנמק. בתשובתכם התייחסו לנקודות הבאות: מהם השינויים המורפולוגיים העוברים על התא? האם גורם לדלקת? ד. תארו מה יכולות להיות ההשלכות של פגם גנטי המונע מתאי T ותאי B לעבור מוות תאי מתוכנת.ה. מה ההבדל בין איברים לימפואידיים ראשוניים לאיברים לימפואידיים שניוניים? אילו איברים שייכים לכל סוג? היכן ממוקמים בגוף האדם? ו. מהי המערכת הלימפטית? מהם שני תפקידיה העיקריים? מה קורה אם לא עובדת כמו שצריך? מה מאפשר את זרימת הלימפה בצינורות הלימפה?
פרק 3 א. השוו בין החיסון המולד לחיסון הנרכש. לשם כך היעזרו בטבלה 3.1 שבעמוד 58 בספר והסבירו במשפט או שניים את הכתוב בכל סעיף לדוגמא: הסבירו מדוע זמן התגובה של החיסון המולד הוא דקות / שעות וזמן התגובה של החיסון הנרכש הוא ימים. ב. תארו את השלבים העיקריים בהתפתחות דלקת, פרטו את סוגי התאים המשתתפים והחומרים המופרשים בכל שלב.