אישיות: תיאוריה ומחקר
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | אישיות: תאוריה ומחקר |
מילות מפתח | אישיות, האוניברסיטה הפתוחה, מדעי החברה, מטלת מנחה 13, פסיכולוגיה, תואר ראשון, תיאוריות באישיות |
ציון | 80 |
שנת הגשה | 2014 |
מספר מילים | 1153 |
תקציר העבודה
העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות:
שאלה 1:
ערוך השוואה בין התיאוריה של סקינר והתיאוריה של בנדורה. ציין לפחות שלוש נקודות שוני ושלוש נקודות דמיון.
שאלה 2:
תצפיות שונות מראות שיש קשר (מתאם חיובי) בין רמת האלימות שההורים מפנים כלפי הילד בבית, ובין רמת האלימות שהילד מפנה כלפי ילדים אחרים בגן. (כלומר, ככל שההורים יותר אלימים בבית כך הילד יותר אלים בגן, וההיפך). כיצד ניתן להסביר את הקשר הזה לפי התיאוריות של:
א. סקינר
ב. בנדורה
ג. קלי
שאלה 3:
לפי פרויד, הילד בשלב הפאלי רוצה לכבוש את האם לעצמו, אך חרד שהאב יסרס אותו. בסופו של דבר הוא בד"כ מוותר על הפנטזיה של כיבוש האם.
תארו מה מתחולל בנפשו של הילד בזמן ההתמודדות הפנימית שלו עם הקונפליקט הזה, תוך שימוש במושגים של דולרד ומילר – עקומת ההתקרבות ועקומת הימנעות.
שאלה 4:
מהי הטענה המרכזית של מישל? הבא דוגמה מחיי היום יום שלך, או של מישהו אחר שאתה מכיר היטב, אשר מאוששת את הטענה הזו.