ביוכימיה ב' עם הערות. ציון-96

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 15
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2017
מספר מילים 386
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

שאלה 1: חוקר קיבל לידיו תמיסה המכילה תערובת של מולקולות DNA ו- RNA ב- pH=7.4 . החוקר טיטר את התמיסה בבסיס ועקב אחרי הקורה לחומצות הגרעין. א. הסבירו מה קורה לחומצות הגרעין בעת הוספת הבסיס לתמיסה. ב. הסבירו כיצד אפשר לעקוב אחרי התהליך. ג. כיצד לדעתכם ניתן להפריד בין התוצרים של הניסוי? הסבירו.
שאלה 2: אורך ה- DNA של בקטריופאז λ הוא μM 17.5 . אורך ה- DNA של מוטנט חסרשל בקטריופאז λ הוא μ M15. א. כמה בסיסים חסרים ב- DNA המוטנטי? ב. חשבו את המסה המולקולרית של הקטיע החסר. ג. חשבו את המסה בגרמים של הקטיע החסר.
משקל 1000 זוגות נוקליאוטידים הוא10-18 גרם. שאלה 3: התאימו בין המונחים שבצד ימין (א י) לבין אלו שבצד שמאל ( 1-10 ).
א. עודף באוראט 1. פרקורסור ל- ATP ו- GTP
ב. חסר באדנוזין דאמינאז 2. פורין
ג. חסר ב- HGPRT שלוש. סינתזת דאוקסינוקלאוטיד
ד. קרבמואיל פוספט 4. UTP
ה. אינוזינאט 5. מחלת לש -ניהן
ו. ריבונוקלאוטיד רדוקטאז 6. מערכת חיסון פגומה
ז. גלוטמין פוספוריבוזיל טרנספראז 7. פירימידין
ח. טבעת אחת 8. גאוט
ט. טבעת כפולה 9. צעד ראשון בסנתזת פירימידינים
י. פרקורסור ל- CTP עשר. צעד מחייב בסינתזת פורינים
שאלה 4:
מה משותף לסינתזה של NAD , FAD וקואנזים A ? א. PRPP. ב. AMP. ג. ATP. ד. נוקלאוטידאזות שאלה 5: א. חיידקים גודלו על שייר החומצה האמינית אספרטט שכל פחמניו הם 14C . היכן ימצאו פחמנים אלה במולקולת האורוטט? ב. תרבית מסוימת מכילה תאים מוטנטיים החסרים את האנזים תימידין קינאז. תרבית זו אינה גדלה במדיום גידול המכיל תימין(הופך בתאים לתימידין, אמינופתרין או אמתופטרין מתוטרקסט).הסבירו. ג. נוקלאוטידים אינם משמשים מקור אנרגיה בגוף. ספקו שני הסברים לעובדה זו.
שאלה 6: א. באחת ההצעות הראשוניות למבנה ה- DNA נטען שהשלד הסוכר פוספטי הוא פנימי. הסבירו מדוע הצעה זו אינה סבירה. ב. בעבר היו חוקרים שהניחו שמולקולות ה- RNA מסועפות ומולקולות ה- DNA לא. הסבירו על סמך מה הניחו הנחה זו. שאלה 7: איזה מההיגדים הבאים אודות אנזימים הפועלים על DNA הוא נכון? א. DNA פולימראז I מ- E.coli הוא מיוחד בכך שיש לו רק פעילות אקסונוקלאוליטית מ ' 5 ל ' 3. ב. אנדונוקלאזות מפרקות מולקולות DNA מעגליות ולא מולקולות DNA לינאריות. ג. אקסונוקלאזות מפרקות DNA מהקצוות החופשיים. ד. DNA פולימראזות שונים הם בעלי פעילות הגהה אקסונוקלאזית בכיוון מ ' 5 ל ' 3. ה. פרימאז מסנתז קטע DNA קצר כתחל לסינתזה.
שאלה 8: לאתחול של ההכפלה ב- E.coli אין צורך ב: א. DNAB (הליקאז). ב. DNAG (פרימאז). ג. Dam methylase. ד. DNA ליגאז. ה. DnaA(aAAA +ATPase). שאלה 9:
בתיקון תוך סילוק בסיסים ( base-excision) האנזים הראשון לפעול הוא: א. אנדונוקלאז AP. ב. Dam metthylase. ג. DNA גליקולאז. ד. DNA ליגאז. ה. DNA פולימראז.
שאלה 10: איזה מנגנון תיקון משמש לתיקון דימרים של תימידין ב- DNA ? א. תיקון אי תאום – (mismatch repair). ב. תיקון תוך סילוק בסיסים (base-excision repair)
ג. תיקון תוך סילוק נוקלאוטידים (nucleotide-excision repair). ד. תיקון ישיר (direct repair). ה. לתיקון פגם זה פועלים יותר ממנגנון אחד. שאלה 11: איזה פולימראז לא דורש תבנית לצורך פעילותו: א. RNA פולימראז I. ב. RNA פולימראז II. ג. טרנסקריפטאז הופכי (reverse transcriptase). ד. פולימראז של פוליאדנילציה (polyadenylated polymerase). ה. RNA רפליקאז