ג'נוסייד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע , ,
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2018
מספר מילים 1698

תקציר העבודה

ג'נוסייד ממן 14

 

שאלה 1

 

א. המאפיינים של המהגרים מאנגליה לצפון אמריקה וכיצד השפיעו מאפיינים אלה על יחסם כלפי האינדיאנים:

 

המהגרים האנגלים שהגיעו לאמריקה במאה ה17 התיישבו בעיקר בצפון אמריקה ובמרכז אמריקה ודרומה התיישבו בעיקר הספרדים ובוצעה למעשה חלוקה בין הקולוניה הספרדית לקולוניה אנגלית.

בניגוד לספרד ששמרה על משילותה בקולוניה הספרדית באמריקה והייתה מעורבת בפעילות היום יומית המעורבות של השלטון האנגלי בקולוניה האנגלית באמריקה הייתה מועטה והמושבות האנגליות התנהלו בדומה למפעלים פרטיים עם תמיכה ממשלטית מינימלית.

אנגליה בניגוד למדינות אחרות לא הייתה בררנית במתן מתן אשרות הגירה לעולם החדש וראתה במושבה האנגלית באמריקה פתרון לבעיות כלכליות,חברתיות,פולטיות ודתיות ועל כן בנוסף לסוחרים מובטלים ויזמים הצתרפו למסע העולם החדש באמריקה גם מתנגדי משטר פושעים ומאמינים שלא קבלו את דת המדינה באנגליה ולמעשה גורשו לאמריקה,רובם היו ממעמד סוציו אקונומי נמוך חסרי השכלה וככאלה ערכם המוסרי היה נמוך ביותר והם ראו באמריקה הזדמנות לשפר את מצבם הכלכלי וזהו אחד מהמאפיינים שהשפיע על יחסם המתנשא והאכזרי כלפי הילידם האנדיאנים.

מאפיין עקרי נוסף הנו בכך שההגירה האנגלית לאמריקה הינה הגירה משפחתית בניגוד להגירת ההרפתקנים מספרד פורטוגל וצרפת.

המהגרים האנגלים הגיעו עם משפחותיהם בידיעה שאין מדובר בהרפתקה בלבד ושאין דרך חזרה לארץ האם ועל כן עליהם להשתקע עם משפחותיהם ולבנות את עתידם ולשפר מצבם בעולם החדש באמריקה וכל הדרכים לכך כשרות.

המתיישבים האנגלים השתייכו לכנסיות הפרוטסטנטיות ועל פי אמונתם אירופה הנוצרית היא נעלה ועליונה על פני תרבויות שאינן נוצריות ואינן אירופאיות והם הביאו את אמונתם ותפיסותם הגזעניות לאמריקה ומכאן החל תהליך דהומנזציה שבו האינדיאנים הוגדרו כי אינם בני אנוש כבני שטן שאין להם נשמות , האינדיאנים פרימיטיבים שניצבים כמכשול בפני הקדמה ויש להסיר מכשול זה בכל דרך ,האנגלים התיחסו כלפי האינדיאנים בחוסר סובלנות קיצונית ובתחושת עליונות נוצרית גזענית ומתנשאת שהכשירה את כל האמצעים בכדי להסיר את המכשול ולהשתלט על אדמות האינדיאנים .

האמצעים כללו "מחווה של רצון טוב" האנגלים שלחו לאינידיאנים שמיכות עם חיידקים של אבעבועות שחורות ובכך השמידו כפרים שלמים בנוסף הם כפו שתיית אלכוהול על הילידים האינדיאנים שאינם מורגלים בכך וזיהמו את מקורות המים.

 

ב. שלושת האירועים המרכזיים בין ארה"ב לאינדיאנים במהלך המאה ה-19 ,האם בוצע ג'נוסייד?

1- מלחמת האזרחים:פרצה בין דרום אמריקה לצפון אמריקה לאחר הכרזתו של לינקולן בשנת 1861 על ביטול עבדות האדם השחור באמריקה פגע בעיקר בדרום אמריקה בו היו עקר העבדים השחורים ו"בעלי הבית" הלבנים לא רצו לאבד את הנכס שלהם את העבד השחור ומולם היו ה"צפוניים" שהיו בעד שיויון זכויות.

מרבית שבטי האינדיאנים מתוך אינטרסים משותפים חברו לדרום במלחמת האזרחים החלטתם הייתה הרת אסון וזאת…