השפעת הג'יהאד העולמי על עליית הימין הקיצוני בצרפת בין השנים 2005-2015

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2017
מספר מילים 2918
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

עבודה זו תדון בשאלה האם וכיצד הג'יהאד העולמי השפיע על עליית הימין הקיצוני בצרפת בין השנים 2015-2005. כלומר איך פעולות הטרור כביטוי לג'יהאד באות לידי ביטוי בתהליך הגלובליזציה והאם וכיצד משפיע על הלאומיות בצרפת. הנחתנו היא כי ככל שהעולם הופך לגלובלי יותר, כך יש פתח גדול יותר לפעולות הטרור בשם הג'יהאד העולמי שהוא בפני עצמו תופעה גלובליסטית והשפעתו על עליית הימין הקיצוני בצרפת כדרך התמודדות כנגדו.

גלי הטרור בצרפת המביאים אותה להתמודדות נגד אויב מסוג "המדינה האסלאמית", מתחזקים ומשתלטים כחלק מתופעת הגלובליזציה ומצריכים אותה לנהוג בתחכום ובחדשנות. דבר זה אינו פשוט לצרפת, שכן היא נמצאת בקונפליקט פנימי השואף לשמור בקנאות על חרויות הפרט השונות ובאותו העת לשמור על אחיזתה בדגל המסמל חירות, שוויון ואחווה.

תחילה, נגדיר את התאוריה שעל פיה נבסס את עבודתנו. נשתמש במאמריו של תומס פרידמן, על מנת לנתח את התמודדותה של צרפת עם גלי הטרור כמקרה הבוחן. ממאמריו אלו נשאב את המידע עבור הגלובליזציה המתפתחת ונראה איך היא באה לידי ביטוי בהופעת הטרור בצרפת. משם נמשיך למאמרו של בנדיקט אנדרסון המגדיר מהי לאומיות ומהן מאפייניה ואיך ארגוני הג'יהאד העולמי עונים על הגדרה זו, כמו גם הימין הקיצוני הבוחר להשתמש בה כביטוי לגלובליזציה הגוברת.

בנוסף, נציג את הרקע ההיסטורי הכולל את התפתחות הג'יהאד העולמי ומעמד הימין הקיצוני בצרפת טרם השנים אותם אנחנו בוחנים ( 2005-2015). בהמשך נציג את המתרחש בצרפת בשנים אלו ונחשוף את גלי הטרור שבוצעו בשליחותם של הג'יהאד העולמי , אשר פקדו את צרפת. נערוך דיון מעמיק על התמודדותה של צרפת עם המשברים שפקדו אותה תוך ניתוח רחב על פי התאוריות המוגדרות וארגון "אל-קעידה" כמקרה בוחן. כך גם ננתח איך הטרור עשוי לחולל שינוי פוליטי מהותי אשר מציב בפני המדינה, במקרה הזה צרפת, אתגר בלתי אפשרי המבקש להוכיח כי היא מסוגלת להעניק ביטחון מוחלט לאזרחיה.

לסיכום נחזור לשאלתנו במחקר ונבדוק האם השערתנו לגבי מחקר זה אוששה או הופרכה. מחקר זה יעשה בשיטת מחקר איכותנית, נתייחס לניתוח מקרה תוכן ע"י מאמרים אקדמיים, מאמרים מכתבי עת וכתבות מהעיתונות האינטרנטית.

מבוא…………………………………………………………………………………………………………………1

רקע תיאורטי……………………………………………………………………………………………………2-3

רקע היסטורי……………………………………………………………………………………………………4-5

פרק יישומי………………………………………………………………………………………………………6-9

סיכום ומסקנות………………………………………………………………………………………………….10