יסודות המחקר הכמותי א
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | אנתרופולוגיה, סוציולוגיה |
קורס | יסודות המחקר הכמותי א: עקרונות המחקר ועיצובו |
מילות מפתח | יסודות המחקר הכמותי א - ממן 11 ציון 94 |
ציון | 94 |
שנת הגשה | 2020 |
מספר מילים | 1341 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
שאלה 1 (35 נקודות):
א-
– המשתנה הבלתי תלוי (מסביר) ברמה התצפיתית: תוצאות הדיווח על כמות השעות בהן השתמשו הסטודנטים במדיה חברתית במהלך שבוע.
– המשתנה התלוי (מוסבר) ברמה התצפיתית: ציון שאלון רווחה נפשית שענו עליו המשתתפים.
ב-
– דרישת הבחינות: צריך להיות אפשרות למדוד את התופעות, לצפות בהן, לבדוק אותן בפועל (קשר בין משתנים ברי מדידה). ההשערה של המחקר הזה עומדת בדרישת הבחינות מכיוון שהמשתנים הם ברי מדידה והמחקר מדד אותם דרך דיווח ושאלון.
– דרישת הרלוונטיות: צריך להיות קשר סטטיסטי בין מאורע מסביר (בלתי תלוי) ומאורע מוסבר (תלוי). צריך להיות מתאם בין המשתנים ומהמידע המסביר נוכל לחזות את המאורע המוסבר. ההשערה של המחקר הזה עומדת בדרישת הרלוונטיות מכיוון שיש מתאם בין משתנה מסביר (שימוש באתרי מדיה חברתית) ומשתנה מוסבר (רמת הרווחה הנפשית).
ג-