לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט

תקציר העבודה

העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות:

שאלה 1:
א. תארו מחקר, אחד מהמחקרים העוסקים בשיחות של משפחות בהקשר הטלוויזיוני.
ב. הסבירו כיצד שיחה, כפי שתוארה במחקר, יכול לסייע לילדים להתמודד עם תכני כתבה בעיתון שהילדים קראו או תכני מהדורת חדשות שהילדים צפו בה. לפי מתן המענה, תארו את הכתבה בשורות ספורות.

שאלה 2:
בחרו בתוכנית טלוויזיה שנצפית הן ע"י מבוגרים והן ע"י ילדים (למשל "משחקי השף", "מאסטר שף", "כוכב נולד" וכדומה). ענו תוך התייחסות לתכנים שבחרתם.
א. מה יהיו ההנחות של חוקר היוצא מתוך הגישה המגוננת ביחס לקהל הילדים והבנתם את התכנים הטלוויזיוניים?
ב. הציגו והסבירו שאלה שבה יתמקד החוקר, היוצאות מהנחות אלה.
ג. מה יהיו ההנחות של חוקר היוצא מתוך הגישה הפרשנית ביחס לקהל הילדים והבנתם את התכנים הטלוויזיוניים?
ד. הציגו והסבירו שאלה שבה יתמקד החוקר, היוצאות מהנחות אלה.

שאלה 3:
לגבי כל אחד מההיגדים שלפניכם, עליכם להחליט אם ההיגד נכון או לא. עגנו את ההסבר להכרעתכם בתיאור קצר של מחקר או גישה מחומר הקורס.
אורך התשובה לכל סעיף עד עשר שורות.
א. יש ילדים שלעולם לא יפתחו יכולת לתשומת לב פעילה לטלוויזיה משום שאינם סקרנים.
ב. מאפיינים צורניים יכולים לסייע להבחין בין מציאות לבין בדיון בטלוויזיה.
ג. ילדים הם קהל פגיע במיוחד להשפעות הטלוויזיה.