לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט

תקציר העבודה

העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות:

שאלה 1:
קראו את הכתבה "ארצות הברית: גידול בסצנות אלימות נגד נשים בטלוויזיה"
א. במה ניכרים מאפייני הגישה המגוננת בכתבה? יש להתייחס לתפיסת הילדות, להבנת ילדים, לתפקיד ההורים ולמידת השפעת הטלוויזיה על הצופים הצעירים.
ב. תארו אחד מהמחקרים שעוסקים בשיחות של משפחות בהקשר הטלוויזיוני.
ג. הדגימו את אחת השיחות שהזכרתם בסעיף ב' על תוכניות אלימות, כפי שהן מתוארות מסעיף א': כתבו תמליל של 6-10 שורות של שיחה שעשויה להתקיים בהקשר לתכנים אלימים המשודרים בטלוויזיה. הסבירו מדוע השיחה שכתבתם מדגימה את השיחה מהסעיף הקודם.

שאלה 2:
א. תארו שתי מיומנויות תלויות גיל (יחידה 2) והסבירו בעזרתן מדוע ילדים נחשבים לפגיעים במיוחד כצופים בתכנים אלימים בטלוויזיה.
ב. קראו את הפרק העוסק בסיכונים ובפגיעות ברשת (עמודים 10-18 במקראת "לגדול עם האינטרנט"). אילו סיכונים טמונים ברשת לצעירים ומהו התפקיד שבני הנוער ממלאים בסיכונים הללו?
ג. תארו את עיקרי מאמרו של טובין (2000),"אלימות שמקורה בחיקוי" והסבירו את טענותיו העיקריות ביחס לשיח הרווח בחברה על השפעות של צפייה בתכנים אלימים.

שאלה 3:
לגבי כל אחד מההיגדים שלפניכם, עליכם להחליט אם ההיגד נכון או לא. ההסבר יכלול תיאור של מחקר, מאמר או גישה מחומר הקורס וכן קישור מפורש של תיאור זה להיגד. אורך התשובה לכל סעיף עד עשר שורות.
א. הורים מתקשים יותר לפקח ולתווך את השימוש ברשת של צעירים מאשר את השימוש שלהם בטלוויזיה.
ב. מאפיינים צורניים מסייעים לילדים להבחין בין מציאות לבין בדיון בטלוויזיה.
ג. חוקרים בגישה הפרשנית מתמקדים בהשפעה של צפייה בטלוויזיה על ילדים.