לגדול עם הטלויויזיה 2020 (94)

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2020
מספר מילים 1781
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

נוכחות ההורים מפריעה ליצירה של תשומת לב לא נכון
מחקר שערך גבריאל סלומון ב1977 ניסה לבדוק את השפעת התיווך ההורי על הטלוויזיה ולשם כך צפה ב93 תלמידים ממעמד חברתי כלכלי נמוך כשקבוצה אחת הוריה קיבלו הנחיה לעודד צפייה משותפת עם הילד וקבוצת המחקר לא קיבלה הנחיה שכזו.
הממצאים לאחר 4 חודשים הראו כי שבקבוצה שההורים היו פעילים במהלך הצפייה, הילדים צפו בה ולמדו ממנה יותר והמסקנה היא שצפייה משותפת מעלה את רמת ההנאה, הלמידה, והבנת התכנים.
המחקר מראה לנו כי חשוב להבין שיש משתנים נוספים שמשפיעים על הילד, וכאשר יש תיווך הורי, ההורה מקבל תפקיד ויש לו חלק ביצירת תשומת הלב של הילד לעודד את הילד או להביא אותו לשיח מלמד על התכנים.
הילדים יוכלו לשים לב לדברים חשובים ומשמעותיים יותר שהתכנים מעבירים אבל הרמה הקוגניטיבית אינה מספקת בגיל מוקדם ולכן התיווך ההורי כל כך משמעותי עבור הילד.
החוקר קורדר בולז משנת 1980 רצתה לבדוק את השפעת המבוגרים בעת צפייה בטלוויזיה על למידה באמצעות מחקרי מעבדה.
החוקר השתמש בקטעי טלוויזיה נבחרים שבהם צופים הילדים, וחילק את הילדים לשתי קבוצות.
קבוצת הניסוי צפתה בקטעים בנוכחות מבוגר, וקבוצת המחקר צפתה ללא נוכחות מבוגר.
ממצאי המחקר הראו כי הילדים שצפו בתוכנית עם מבוגר, ידעו ורכשו מידע רב יותר מהתוכניות מאשר הילדים שצפו ללא ליווי מבוגר.