מבוא לפואטיקה של ספרות ילדים
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | ספרות, שפה ולשון |
קורס | מבוא לפואטיקה של ספרות ילדים |
מילות מפתח | מבוא לפואטיקה של ספרות ילדים, מבטים חדשים על ספרות ילדים, ממן 11, מעשה ילדות |
ציון | 93 |
שנת הגשה | 2016 |
מספר מילים | 546 |
תקציר העבודה
פיליפ אריאס תאורטיקן צרפתי, טען במחקרו כי התפתחות מושג הילד בתרבות המערבית החלה מהמאה השבע עשרה. במרכז עבודתו אריאס בדק את מעמד הילד ותפיסתו בתרבויות שונות, מחקרו העלה כי מושג הילד הוא אינו מושג טבעי ושגור בטבע האדם אלא מושג תלוי תרבות.
התרבות היא זו שיצרה את ההבדלים בין מבוגר וילד. את טענתו ביסס אריאס על פי חקר תרבות ימי הביניים בה לא התייחסו לילד באופן שונה מלמבוגר.
הילד עבד, התלבש והתקבל בחברה המעמדית בה חי באופן זהה לזו של המבוגר, לא התקיימה כלל הפרדה בין ילדים ומבוגרים בכל מוסדות התרבות השונים. על פי פיליפ אריאס רעיון הילדות כלל לא היה קיים לפני המאה השבע עשרה.
20/20