מבוא לפסיכולוגיה
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 14 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | מבוא לפסיכולוגיה |
מילות מפתח | האוניברסיטה הפתוחה, מבוא לפסיכולוגיה, מוטיבציה, מטלת מנחה, ממן 14, פסיכולוגיה, תואר ראשון |
ציון | 92 |
שנת הגשה | 2013 |
מספר מילים | 1477 |
תקציר העבודה
העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות:
שאלה 1:
כיצד משתלב מושג "קביעות העצם" של פיאז'ה בתיאוריה של אריקסון לגבי המתרחש בשלב ההתפתחות הראשון (עד גיל שנה)?
שאלה 2:
חברי הנבחרת בקבוצת הכדורסל נערכים למשחק מול קבוצה יריבה, לאחר שבמשחק הקודם לקבוצה יריבה אחרת הם הפסידן. מאמן הקבוצה סבר כי כדאי לנהל שיחת מוטיבציה בעקבות ההפסד עם כל אחד מהשחקנים, במהלכה יבקש מכל אחד מהם להסביר את הסיבה בעטיה הפסידה הקבוצה במשחק.
א. הציגו ארבע סיבות שונות לפי תיאוריית ייחסו הסיבתיות של רוטר להפסד במשחק הקודם. על כל אחת מהסיבות להתאים לממד אחר של מיקום שליטה ויציבות
ב. מאמן המשחק החליט כי היות ויש לו שחקנים רבים מידי עליו להושיב את חלקם על הספסל. בהנחה ויכולתם הפיזית של השחקנים זהה והמאמן החליט לבחור את השחקנים על סמך השיחות שנוהלו, העריכו אילו מבין השחקנים הוא יעדיף להשאיר ואילו הוא יעדיף להשאיר על הספסל. הסבירו את תשובתכם.
שאלה 3:
"שאול ויהונתן קבעו פגישה בחצות: שאול הגיע לפגישה לאחר בילוי סוער בקונצרט-רוק, ויהונתן הגיע לפגישה לאחר בילוי רגוע בביתו. הם הולכים יחד ונכנסים לסמטה צרה ואפלה. לפתע הם שומעים צעדים מהירים מאחוריהם……"
המשיכו את הסיפור והסבירו אותו ע"פ שתי תיאוריות:
א. ג'יימס ולנגה
ב. שכטר ולזרוס
בתשובתכם התבססו על מצבם הפיזיולוגי של שאול ויהונתן, כפי שמתואר במשפט הראשון לעיל.