ביולוגיה כללית א 20118 2016א

תקציר העבודה

ממן 11, ביולוגיה כללית א, 20118, 2016א, האוניברסיטה הפתוחה

עבודה ברמה גבוהה מאוד!

    1. 14C – (פחמן 14) מכיל 6 פרוטונים, ו 8 ניטרונים. הוא רדיואיזוטופ. ניתן להסיק זאת ממספר המסה שלו, שמבטא את סכום הניטרונים והפרוטונים באטום. (8+6=14)
    2. He (הליום) הינו גז אציל (ואדיש כימית) כי רמת האנרגיה החיצונית שלו מלאה באלקטרונים והוא לא ירצה לתת/לקבל אלקטרונים נוספים.
    3. ציור מולקולת פחמן דו חמצני
      אטום הפחמן יוצר 4 קשרים קוולנטיים סה"כ
      כל אטום חמצן יוצר 2 קשרים קוולנטיים, ונשאר עם 2 זוגות אלקטרונים לא קושרים.
    4. לNa (נתרן) רגיל יש 11 פרוטונים ו 11 אלקטרונים. מכיוון שאנו מסתכלים על קטיון נתרן (Na+) אנו יודעים שיש לו מטען חיובי (1+) מה שאומר שיש לו אלקטרון אחד פחות ממספר הפרוטונים. ולכן לקטיון נתרן יש 11 פרוטונים ו 10 אלקטרונים.
    1. עלייה בסולם ה pH מ – pH=7 ל pH=9 מבטאת עלייה פי 100 במספר יוני ההידרוקסיד (OH)
    2. מבין המולקולות בשאלה, מולקולת ה DNA אוצרת את המידע הגנטי.
    3. תאית היא פחמימה מורכבת. רב-סוכר הבנויה משרשראות ארוכות וישרות של גלוקוז. שמהווה המונומר שלה (יחידת הבסיס) בין יחידות המונומר של התאית (הגלוקוז) ישנם קשרי מימן אשר מקבעים את השרשראות באוגדות הדוקות ויציבות. אין קשרים פפטידים בין המונומרים / רמת מבנה רביעית מכיוון שתאית אינה חלבון אלא פחמימה. ואין לה אתר פעיל מכיוון שאינה אנזים.

עפ"י חוק היחס שטח-פנים לנפח אנו יודעים שקוטרו של התא משפיע באופן ישיר על תפקודו וחייו. נפח הגוף גדל בחזקה שלישית ביחס לקוטרו, כאשר שטח פני הגוף גדל ביחס ישר לריבוע הקוטר.
אם נגדיל את קוטר תאי הדם האדומים פי שלושה אנחנו נעלה את נפח התא ביחס לשטח הפנים שלו מה שיגרום לירידה בתפקוד התא. אם תא גדל מעבר לגבול מסוים תנועת חומרי ההזנה והחמצן פנימה ותנועת חומרי הפסולת החוצה לא יהיו מהירות מספיק כדי לקיים את התא בחיים.
כמו כן, הגדלת קוטרם של תאי דם אדומים יכול להרע בגמישותם וביכולתם לעבור דרך נימי דם צרים ולמנוע