הקבוצה הכנענית: בין אידיאולוגיה וספרות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2019
מספר מילים 1
מספר מקורות 0

תקציר העבודה

הקבוצה הכנענית: בין אידיאולוגיה וספרות   10335

 

שאלה 1

הזרם המרכזי שפעל בשנות ה 40 דור הפלמ"ח למעשה כתבו שירה אידאולוגיה היהודית ובאותה תקופה מופיעה קובצת מופיעה קבוצת משוררים ואנשי רוח האמינו שצריך להקים אומה כנענית. הכנענים בקשו להקים תחיה לאומה הכנענית הכוללת אנשים שנולדו בארץ ישראל בעוד ציוניות האמינו במרכיב היהודי בזהותם.  הציוניות דוגלת במדינה יהודית, איחוד הגלויות בהקמת מדינה ליהודים אך הכנענים יש להם תפיסה אידאולוגית חילונית למעשה אומרת מי שלא יליד המקום בארץ ישראל אינו שייך לאומה הכנענית, זאת אומרת שהקבוצה הכנענית זו חותרת לעקרונות הציונים בזה שהיא פוסלת ושוללת יהודי הגאולה.

האידאולוגיה הכנענית לפי הכנענים בארץ ישראל היא ארצם של תושביה הערבים והיהודים כאחד, האידאולוגיה הכנענית מוצאת קשר בין התרבות הישראלית המודרנית התרבות היהודית של אותה תקופה לבין תרבות ימי התנ"ך, המטרה של הכנענים להביא הביא עברית לא קשורה ליהדות היושבת בגאולה. ובקשו להאמין שהיהודים ילידי המקום הם אינם חלק מהיהודים בגולה, המטרה שלהם לבטא את הביא עברית ישראלית חדשה לא קשורה ליהדות גלותית, האמינו שהיהודים ילדי המקום לא חלק מהגולה ובקשו לחנן תרבות ילידית קשורה לתרבות הקדומה באזור הסהר הפורה.

הקבוצה הכנענית שוללת את הדת ישראל הערכים ואת המצווה מהתפיסה החילונית שלהם. הם מבליטים הפן החילוני והגדירו את עצמם כזהות לאומית. ולכן מבקשים את התרבות החדשה לקום לדחייה תהיה תרבות חילונית שלא מבוססת

 

….