ניהול טכנולוגיה וחדשנות סמסטר 2019 ב'

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 88
שנת הגשה 2019
מספר מילים 5993
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממן 11 ניהול טכנולוגיה וחדשנות סמסטר 2019 ב'- ציון 88

 

ניהול טכנולוגיה וחדשנות- ממ"ן 11

שאלה 1

א)צמיחה כלכלית היא גידול האפשרויות של משק לצריכה או לייצור מוצרים, דבר שלרוב גורם לגידול בתוצר הכלכלי, שמוביל לצמיחה כלכלית אשר משפרת ומעלה את רמת החיים. מה שמאפשר גידול בתוצר הכלכלי הוא הקשר הדו כיווני בין צמיחה כלכלית וחדשנות. הצמיחה הכלכלית נמדדת על ידי הגידול בתמ"ג לנפש- המתאר את השווי הכספי של סך המוצרים והשירותים המיוצרים במדינה ביחס למספר הנפשות בה.

ב)חדשנות טכנולוגית בתחום הביטוח תשפיע על הצמיחה הכלכלית בכך שחלק גדול מעבודת סוכן הביטוח יכולה להיות מוחלפת כיום בבוטים ולמידת מכונה. אמצעים אלה יקטינו את הצורך בסוכני ביטוח ויגדילו את הרווח לסוכנויות הביטוח. בטקסט מוצגות חברות ביטוח ישראליות אשר פעילותן העיקרית מתבצעת מול מדינות בחו"ל (ארה"ב, בריטניה) ולא בישראל. מכאן אני מסיקה שהחדשנות הזו לא תתקבל באהדה בקרב סוכני הביטוח הישראלים, אשר רגילים להרוויח עמלות תיווך גבוהות עבור אותן פעולות שניתן להחליף כיום בבוטים ולמידת מכונה (ניתן להגדיר את סוכני הביטוח במקרה זה כ"לודים"). לעומת זאת, חידושים אלה מתקבלים בברכה במדינות שמאמצות את הטכנולוגיה בעקבות רצון הפרטים הרוכשים את הביטוח להקטין את עלויות הביטוח ואת הזמן שמתבזבז מול יצירת אינטראקציות מול סוכני הביטוח, להלן ציטוט מהטקס בהקשר עם חברת NEXT: "הקמת עסק חדש הוא אירוע מרגש ותהליך הביטוח לא אמור להיות איטי, יקר ומסורבל".

ג) דטרמיניזם טכנולוגי היא גישה הטוענת כי התפתחות הטכנולוגיה מעצבת ומובילה את התפתחות החברה, ערכיה, כישורי האנשים החיים בה וצורת מחשבתם. מאמיני גישה זו טענו כי השפעת התפתחות הטכנולוגיה היא דטרמיניסטית (קבועה וידועה מראש, כזו שניתן לחזות באופן ברור וחד משמעי כיצד תשפיע על החברה) ולכן השפעתה גם ישירה ובלתי נמנעת על החברה. הגישה מעמידה את הטכנולוגיה במרכז בטענה שהיא מתפתחת באופן עצמאי ואינה מושפעת מגורמים חברתיים, שמאפייני הטכנולוגיה הם מחוללי השינוי ולכן לכל…