סוגיות בחינוך המיוחד
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | סוגיות בחינוך מיוחד - מגוון עבודות בנושא סוגיות בחינוך מיוחד |
שנת הגשה | 2018 |
מספר מילים | 4000 |
תקציר העבודה
ממן 11 סוגיות בחינוך אשמח אם הורדה העבודה לא תהיה בשבת, תודה
סוגיות בחינוך מיוחד:
שאלה 1:
א:
מהו החינוך המיוחד? חינוך מיוחד הוא מגזר חינוכי ייחודי שנועד כדי לתת שירותי חינוך מיוחד לתלמידים עם צרכים חינוכיים ייחודיים ששונים מחינוך רגיל, מטרת החינוך המיוחד לקדם ולשפר את כישוריהם ויכולותיהם של הילדים עד מיצוי הפוטנציאל הטמון בהם ולהכין אותם לשילוב חברתי ומקצועי, החינוך המיוחד נדרש להתאים לכל תלמיד את התוכנית המתאימה לו בהתחשב במצבו הנפשי, גופני וחברתי. בשונה מהחינוך הרגיל שאינו צריך להתאים את עצמו לכל תלמיד.
השוואה בין החינוך המיוחד לחינוך הרגיל:
בחינוך המיוחד כ-8 תלמידים בכיתה עם מורה מוסמך לחינוך מיוחד ואילו בחינוך הרגיל כ-30 תלמידים בכיתה, בחינוך המיוחד מתייחסים יותר אישי לתלמידים כי הכיתות קטנות. המטרה של החינוך המיוחד לתת לילדים חינוך ערכי ומוסרי לעזור להם ולהתייחס להם במקום ולא רק לשמור עליהם, יש ילדים שיכולים להשתלב בחינוך מיוחד בבית ספר רגיל. בחינוך המיוחד לומדים עד גיל 21 לעומת החינוך הרגיל שלומדים בו עד גיל 18. המשותף להגדרות השונות הוא שבחינוך הרגיל והחינוך המיוחד ישנתם מורים שעברו הכשרה מקצועית לאותו סוג של חינוך, ולימוד ערכי ומוסרי יינתן גם בחינוך המיוחד וגם בחינוך הרגיל. המטרה החשובה של החינוך המיוחד היא להבטיח את החינוך הטוב ביותר האפשרי לילדים שיש להם קשיים ניכרים בלמידה.
ב:
לאור ניסיון חיי כתלמיד החינוך המיוחד והחינוך הרגיל אכן רחוקים זה מזה בכמה מובנים: החינוך המיוחד מתמקד בילד ובונה לו מסלול שמתאים לו אישית ישנם כיתות קטנות….