ביולוגיה כללית א

תקציר העבודה

A – הכפלת DNA -הוא כבר מוכפל – ותחילת תהליך התעתוק . תהליך התעתוק מתחיל על ידי RNA פולימרז ( וחלבוני בקרה אחרים) שנקשרים להמקדם שהוא אתר קשירה בגדיל ה DNA , RNA עותק חלק מגדיל ה DNA ( הגדיל המשלים – שאינו מקודד) ומשמש אותו כתבנית לייצור מולקלת RNA חדשה .
B- לאחר ייצור מולקלת RNA חדשה ( עותק של גן ) mRNA שליח נושא את המידע הגניטי האצור במולקלת ה RNA , ויוצא מגרעין התא אל הציטופלזמה

` מתיונין – סרין – חומצה גלוטמית – אלנין – תראונין 5` .
ב- זה אומר החלפת זוג בסיסים – אם A יתחלף ב G אז יהיה קוד גניטי חדש ( GGA ) וזוג בסיסים חדש , ו חומצה אמינית גליצין(תוצר ההחלפה) מחליפה החומצה הגלוטמית .החלפה/ מוטציה זו עלולה לגרום לשינויים חמורים בחלבונים בגוף.

בתהליך המיוזה רואים חלוקת התא לשניים ואחר כך לארבע תאים שבכל תא נמצא חצי ממספר הכרומוזומים של תא האם ( התא המקורי, תא דיפלואידי ) בגלל זה נקרא גם תהליך "הפחתת כרומוזומים" . המיוזה מתרחשת רק בתאי נבט ( באשכים לזכר ו ב שחלות לנקבה) לייצור תאי מין (גמטות) , בהתחלה ה DNA של התא מוכפל אחר כך עובר שלבים של חלוקת התא שבסופו של התהליך נוצר 4 תאים חדשים היפלואידים .
הדפוס הוא דפוס הורשה אוטוזומי רצסיבי, כי אם הוא אוטוזומי דומיננטי כלומר A חולה ו a בריא אז כל הבריאים צריכים להיות חולים ו Ann שהיא בריאה הגנוטיפ שלה צריך להיות aa ו מיכאיל שהוא גם בריא הגנוטיפ שלו aa , אבל יש להם בת ( קארלא) שהיא חולה כלומר הגנוטיפ שלה צריך להיות Aa או AA וזה לא יכול להיות כי ההורים שלה אין להם אלל A , אז אין סיכוי להיות דפוס הורשה דומיננטי . נוסף שהמחלה אינה מופיעה בכל דור