סוגיות בחינוך מיוחד

סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 90
שנת הגשה 2018
מספר מילים 4000

תקציר העבודה

ממן 12 סוגיות בחינוך אשמח אם הורדה העבודה לא תהיה בשבת, תודה

 

ממ"ן 12

סוגיות בחינוך מיוחד:

שאלה 1:

א:

מוגבלות שכלית התפתחותית:

לפי המדריך הדיאגנוסטי   DSM-5שפורסם במאי 2013 היא הפרעה שמופיעה בשלב ההתפתחותי של האדם הכוללת מגבלות אינטלקטואליות ובעיות של הסתגלות בתחומים שונים: תפיסתי, חברתי ותחום מעשי.

ישנם שלושה מרכיבים עיקריים:

1: קוגניציה

חסך בתפקודים אינטלקטואלים לקות זו משפיעה על היכולת לתקשר, לזכור וליישם ידע ומיומנות נרכשים בין אם הקלות היא קלה או קשה.

2: חסך בתפקוד הסתגלותי

מיומנויות וכישורים שהאדם מפעיל ביום יום כדי לחיות באופן עצמאי. מיומנויות תפיסתיות כגון: שפה , קריאה, זיכרון, ועוד . מיומנויות מעשיות כגון: תעסוקה. ומיומנויות חברתיות: תקשורת עם הסביבה , חברים ועוד.

3: הופעה של חסכים אינטלקטואלים והסתגלותיים במהלך שלבי ההתפתחות –

שלבי ההתפתחות עד לגיל 18.

ב:

הסיבות שעלולות להוביל למוגבלות שכלית התפתחותית הם:

ישנן הרבה גורמים שיכולות להוביל למוגבלות שכלית חלקם ידועים וחלקם לא ידועות.

הסיבות שידועות:

1: סיבות טרום הלידה: הם מופיעות לפני הלידה במהלך ההיריון. מחלות , סמים ואלכוהול שהאמא צרכה, גנטיקה ותורשה.

2: סב לידתי: מופיעות בלידה עצמה חוסר בחמצן, מצוקה, טראומה או משקל לידה נמוך.

3: סיבות בתר-לידתי: הם מופיעות אחרי הלידה או במהלך הלידות: התעללות והזנחה, תאונות.

2:

א:

ישנם שתי סוגי מניעה של מוגבלות שכלית:

מניעה ראשונית:

שלא ייוולדו ילדים עם מוגבלות שכלית. המטרה למנוע את לידתם של ילדים באמצעות בדיקות של שירותי הבריאות, למשל: ייעוץ גנטי, בדיקת חלבון עוברי, חיסונים, דיקור מי שפיר ובדיקת הצ'יפ הגנטי ועוד.