פסיכולוגיה בחינוך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2020
מספר מילים 2793
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

שאלה 1
א. הסבירושלושה מארבעה העקרונות הבאים מתוך התיאוריה של פיאז'ה ותנו דוגמה
לכל אחד משלושת העקרונות שהסברתם:
 הילד פעיל מטבעו.
 שלבי ההתפתחות הם אוניברסליים.
 חשיבת הילד שונה באופן מהותי מחשיבת המבוגר.
 עקרון הפער האופטימלי.
ב. בחרו אחד מהעקרונות המוצגים בסעיף א' והסבירו מה תהיה עמדתו של ויגוטסקי
ביחס לעיקרון זה. )הערה: ניתן לבחור גם עיקרון שלא התייחסתם אליו בתשובתכם
לסעיף א'(. נמקו את דבריכם בהתבסס על אחד המושגים או על אחת ההנחות של
ויגוטסקי.
שאלה 2
בספר הקורס מוצג ה"מישכל כרצועת גומי – טיב הגומי הוא שיקבע עד כמה תוכל הרצועה
להימתח, אך כוחות חיצוניים שיפעלו עליה הם שיקבעו עד כמה תימתח בפועל".
א. הסבירו את המשפט שמוצג בתחילת השאלה, ותנו דוגמאות לחלקיו השונים
בהתבסס על שני מחקרים מתוך חומר הלימוד העוסק בויכוח תורשה-סביבה.
ב. הציגו את שתי מסקנות המוצגות במאמרם של אייזנק ושונטאלר "שיפור האי-
קיו על ידי הוספת ויטמינים ומינרלים" )מקראת הקורס, עמודים 102-71 ,)
והסבירו את הקשר בין כל אחת מהמסקנות שהצגתם לבין המשפט בו דנתם
בסעיף א'.
שאלה 3
א. ענו על שאלות 5-1 במדריך הלמידה בעמוד 101.
ב. הציגו שני הבדלים מרכזיים בין מבחן המישכל של בינה לבין מבחן המישכל של
וקסלר, ותארו מה עשוי להיות השימוש העיקרי של כל אחד משני המבחנים
הללו.