בין ציון לציונות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2020
מספר מילים 1276

תקציר העבודה

שאלה 1
חומר הקריאה:
יחידה 5
מכס עמנואל מנדלשטאם, "מכתב גלוי", עמ' 36-38 ביחידת הלימוד.
"אגרת ורבורג לפויכטוונגר", עמ' 46-47 ביחידת הלימוד.
י"ח ברנר, "בעיתונות ובספרות", עמ' 59-62 ביחידת הלימוד.
לפניכם שלושה קטעי מקור.
א. בחרו אחד מהם, הציגו את ההקשר בו נכתב, את הכותב, את הרעיון העיקרי בקטע ואת
עיקרי טיעוניו.
ב. הסבירו במה חשיבותו בחשיפת המתחים הפנימיים בתנועה הציונית בשאלת הזיקה בין
הדת והלאומיות.
ג. קראו את השניים הנותרים, הציגו בקצרה את קווי ההשקה הרעיונית שלהם עם הקטע
הראשון ואת ההבדלים ביניהם.

שאלה 2
חומר הקריאה:
יחידה 5 ,ובמיוחד עמ' 58-54
הצטרפות החרדים לתנועה הציונית שהקים הרצל, הייתה מלווה במתחים גם בתוך התנועה בין
האוחזים בדעות שונות וגם בקרב הציבור החרדי שהצטרף אליה פנימה. הציגו מתחים אלו על פי
הכתוב ביחידת הלימוד, את דרכי הפעולה שננקטו כביטוי להם ואת הוויכוח הפנימי שיצרו בקרב
החרדים שבתנועה.

שאלה 3
חומר הקריאה:
יחידה 4
יחידה 6
הציגו את תהליך התפתחותה של התנועה הציונית ברוסיה מתנועה הפועלת ברמה המקומית
ותלויה במרכז בווינה ועד להפיכתה לזו שמכתיבה את המדיניות של התנועה הציונית העולמית
לאחר מות הרצל. בתשובתכם התייחסו גם אל השלבים שעברה מבחינה ארגונית ולמאפייניה
הארגוניים, הרעיוניים והמעשיים.