שיטות מחקר

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
מילות מפתח ,
ציון 95
שנת הגשה 2019
מספר מילים 990

תקציר העבודה

ממן 14 שיטות מחקר ציון 95

 

שאלה 2

  • הצעה א: סוג ההקצאה היא הקצאה מקרית של נחקרים לתנאי הניסוי. בשיטה זו אחרי שהחוקר בחר את המדגם שלו הוא מחלק את הנחקרים בצורה אקראית לקבוצת הניסוי מול קבוצת הביקורת. כמו שכתוב כמתואר אך כל קבוצה תרוכז בחדר אחר והנחקרים שלה יצפו בסרטון שהוקצה להם.

הצעה ב: הקצאה מקרית של תנאי הניסוי לנחקרים .  בשיטה זו לוקחים כל נחקר באופן אינדיבידואלי ומחליטים לגביו באופן מקרי (הגרלה) גם אם יהיה בקבוצת הניסוי  או הביקורת אבל גם על תנאי הניסוי .

כאן החוקר לוקח כל נחקר באופן אינדיבידואלי ומחליט לגביו באופן מקרי באיזו גירסה יצפה והוא יכנס לחדר הפנוי ויצפה בסרט.

  • הקצאה מקרית של תנאי הניסוי לנחקרים עדיפה מבחינת התוקף הפנימי מכיוון שתוקף פנימי מושפע משונות שיטתית טעותית. הקצאה מקרית של תנאי הניסוי  לנחקרים הופכת שונות שיטתית טעותית  למקרית גם כזו שמקורה במאפייני הנחקרים וגם כזו שקשורה בהליך הפרוצודוראלי של מהלך הניסוי. הקצאה מקרית של נחקרים לתנאי הניסוי מטפלת רק בשונות שיטתית טעותית שמקורה במאפייני נחקר. מכאן שהקצאה מקרית של תנאי הניסוי לנחקרים מצמצמת איומים רבים יותר על התוקף הפנימי לעומת הקצאה מקרית של נחקרים לתנאי הניסוי.

מבחינת תוקף המסקנה הסטטיסטית עדיפה הקצאה מקרית של נחקרים לתנאי הניסוי. כי תמ"ס גדל ככל ששונות המקרית גבוהה יותר. הקצאה…