ניתוח התנהגות יישומי ככלי לטיפול תלמידים עם התנהגות חריגה במערכת החינוך
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | בעיות משמעת, הפרעות התנהגות, התנהגות חריגה, מוטיבציה, ניתוח התנהגות, תלמידים |
שנת הגשה | 2018 |
מספר מילים | 7151 |
מספר מקורות | 34 |
תקציר העבודה
פרק א': תלמידים עם הפרעות התנהגות
1. הגדרת הפרעות התנהגות
2. הגורמים להתפרצותן של הפרעות התנהגות
3. ביטוי הפרעת התנהגות באי ציות לכללי המשמעת
פרק ב': ניתוח התנהגות יישומי
1. יסוד המושג ניתוח התנהגות
2. גישות בהבנת מניעי ההתנהגות
2.1 הגישה הפסיכואנליטית
2.2 הגישה ההומניסטית
2.3 הגישה ההתפתחותית
2.4 הגישה הקוגניטיבית
2.5 הגישה ההתנהגותית
3. שיטות לניתוח תפקודי
3.1 הערכה בלתי ישירה
3.2 צפיה ישירה
3.3 אבחון בסביבה אנלוגית
4. חיזוק התנהגות מתוך הכרה במוטיבציה המניעה את ההתנהגות
פרק ג': תכנית עיצוב התנהגות לתלמידים עם הפרעות התנהגות במערכת החינוך
1. תפקיד המסגרת החינוכית בטיפול בבעיות התנהגות
2. התיאוריה העומדת בבסיס תוכניות עיצוב התנהגות
3. מודל לבניית תכנית עיצוב התנהגות
3.1 הפרדיגמה המחקרית
3.2 התערבויות יעילות