עולם החיידקים . ציון- 100

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2018
מספר מילים 991
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

שאלה 1 : הכומר פיטר מפראג מצא "כתמי דם" בתוך לחם הקודש. תכננו ניסוי, בו תשתמשו בעיקרים של קוך כדי להוכיח שהכתמים האדומים על קמח ו/או לחם נגרמים על ידי חיידקים. שאלה 2 : בשנת 1988 נתגלו מזהמים של תרביות תאים שעוברים דרך מסננים שקוטר נקביהם 100 ננומטר. א. מנו והסבירו שלושה קריטריונים שלפיהם תקבעו אם מזהם התרבית הוא חיידק/ארכאון או נגיף? ב. בהנחה שהגורם אינו נגיף, ציינו והסבירו שלושה מאפיינים ביוכימיים (לא גנטיים) משמעותיים, שיעזרו לכם לאבחן אם המזהם שמצאתם הוא חיידק או ארכאון. ג. מה תבודדו מאותם מזהמים כדי לקבוע את שיוכם הטקסונומי. הסבירו את העקרון של שיטת המיון המודרנית. שאלה 3 : הסבירו מדוע נוכחותו של סוכרוז במצע הגידול עשוי למנוע ליזיס של חיידקים מסויימים, הגדלים בנוכחות ליזוזים במצע גידול היפוטוני. אותם חיידקים, בנוכחות גלוקוז במצע יעברו ליזיס. שאלה 4 :
העדויות הראשונות לקיומם של חיידקים פוטוסינתטיים מתארכות את הופעתם ללפני כ- 3.7 מיליארד שנה.א. מדוע הופעת החיידקים הפוטוסינתטיים נחשבת פריצת בקיום החיים על פני כדור הארץ? איזה פוטוסינתזה ביצעו חיידקים אלה? ב. ארוע האנדוסימביוזה הראשון(מהו? מתי?)נתן יתרון משמעותי לאיקריוטים הראשונים על פני מתחריהם האורקריוטיים וכתוצאה מכך האורקריוטים לא שרדו. הסבירו! ג. הארוע האנדוסימביונטי השני (מהו?) התרחש יותר מפעם אחת. כמה פעמים? מי מהיצורים הקיימים היום הם צאצאים לאותם ארועים? ד. יש הטוענים שהיה ארוע אנדוסימביונטי שהקדים את שני הארועים שהוזכרו לעיל? במי מדובר? מענה לאיזה שאלה נותן אותו ארוע. שאלה 5 :
א. מה היתרון העיקרי של מצע מוצק על פני מצע נוזלי בגידול חיידקים. מתי תשתמשו בכל אחד מהם?ב. מה היתרונות של האגר על פני הג'לטין כבסיס למצע המוצק. שאלה 6 :
הסבירו כיצד נבנה פפטידוגליקן. התייחסו בתשובתכם למבנה המונומרים, כיצד הם מיוצאים אל מחוץ לתא וכיצד מתבצע הפילמור. מהיכן מגיעה האנרגיה לפילמור? מהיכן לקשרים הצולבים? שאלה 7 בקטריולוגיה מתימטית: א. בתרבית חידקים מעורבת נספרו בזמן נתון 3×106 חיידקים מסוג A ו- 1.5×104 חיידקים מסוג B . תנאי הגידול מאפשרים את הכפלת האוכלוסייה של A כל 40 דקות ואילו האוכלוסייה של B מוכפלת כל 20 דקות. מה יהיו מספרי החיידקים מכל סוג לאחר שעתיים, לאחר ארבע שעות. ב. בהתייחס רק לתנאי הגידול של הסעיף הקודם. היחס ההתחלתי בין החיידקים B:A הוא 1:106 . לאחר כמה זמן ישתנה היחס ל- 1:104 , ל- 1:102 , ול- 1:1 ?