עולם החיידקים עם הערות. ציון- 85

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2018
מספר מילים 944
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

שאלה 1 : א. מהו "זרחון ברמת הסובסטרט" ובמה הוא שונה מ"זרחון חמצוני". ב. בהנחה שחיידק הוא פקולטטיבי, אילו תנאים יכתיבו ניצול אנרגיה ב"זרחון ברמת הסובסטרט" ואילו ב"זרחון חמצוני"? שאלה 2 : הסבירו כיצד ניתן למצוא, באותה דגימת אדמה, גם חיידקים אווירניים אובליגטוריים וגם חיידקים אל אווירניים אובליגטוריים. שאלה 3 : א. מהם משותף לתהליך הפוטוסינתזה של החיידקים ולתהליך ה"רודופסיניזציה" של הארכאונים והחיידקים המכילים רודופסין? ב. מנו לפחות שני הבדלים עקרוניים בין הפוטוסינתזה המאפיינת חיידקים כחוליים לבין זו המאפיינת חיידקים ארגמניים (או ירוקים). ג. כיצד התפתחה הפוטוסינתזה בחיידקים הכחוליים? מה מקור ה"רכיבים" שלה? מדוע היא
נחשבת כנקודת מפנה בהתפתחות החיים על פני כדור הארץ? שאלה 4 : הסבירו את התופעות הבאות מבחינה מיקרוביולוגית: א. ניתן לשמור יוגורט טרי בקרור, ואח"כ לקחת חלק ממנו לתוך חלב טרי (ומפוסטר) ולהכין ממנו יוגורט חדש. באיזה תנאים? ב. יוגורט, המיוצר על ידי חיידקי חומצת החלב, מגיע ל"בשלות" מקסימלית, ואח"כ יכול להשאר זמן ממושך ללא חומרי שימור מבלי להתקלקל. ג. לא ניתן להכין יוגורט חדש מיוגורט שהגיע ל"בשלות" מקסימלית. שאלה 5 : א. פיסטור אינו קוטל את כל החיידקים. אם כך, מדוע משתמשים בו בחלב, ביינות ובמוצרי מזון אחרים? ב. לפי מה נקבעים תנאי הפיסטור? שאלה 6 : קראו את המאמר "The dawn of slime" . א. לפני כמה זמן, באיזה אזורים, ולכמה זמן "שלטו" בביוספרה החיידקים הריריים? ב. מה איפשר לחיידקים הריריים לשגשג? ג. מדוע הם אינם "שולטים" היום? ד. כיצד יודעים עליהם היום? ה. מהו הגורם המגביל את החיידקים הריריים כיום? ו. היכן ניתן למצוא אותם כיום?