עקרונות ביוטכנולוגיה. ציון- 100

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2019
מספר מילים 1442
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

שאלה 1 : א. הסבירו את המושגים : אנטיגן, אפיטופ, נוגדן חד שבטי, נוגדן רב שבטי. ב. מה היתרון מבחינה אבולוציונית בעובדה שרק חלק קטן ממולקולת הנוגדן הנו בעל שונות
גדולה ואילו רוב המולקולה זהה בין הנוגדנים השונים? שאלה 2 : א. כיצד ניתן להעלות את רמת הנוגדנים בדם? ב. נוגדנים הינם חלבונים. תאר שיטות להפרדתם מתערובת החלבונים שבדם. ג. מהו עיקרון הייצור של נוגדנים חד שבטיים ? מה ההבדל בייצור לנוגדנים רב שבטיים? שאלה 3 : א. מהם היתרונות והחסרונות של איחוי תא מפריש נוגדנים עם תא מיאלומה? ב. בתעשייה מייצרים נוגדנים חד שבטיים בשלוש שיטות שונות זו מזו. תאר את היתרונות – והחסרונות של כל אחת מהשיטות. שאלה 4 : א. שיטות ההנדסה הגנטית מיועדות ליצירת מקטעים קצרים של חלבונים, ואילו נוגדנים הינם חלבונים המורכבים משרשרות ארוכות ומורכבות. כיצד ניתן לעקוף את הבעיה ולהשתמש בשיטת ההנדסה הגנטית לייצור החלבונים הללו? ב. מה עשויים להיות החסרונות של השיטה אותה תיארתם בסעיף א? ג. בשימוש בשיטה חדשה מתקבל ביטוי של נוגדן על פני חיידקים ופאז'ים. כיצד ניתן לבודד את הנוגדן החדש מהחיידק או מהפאז'? שאלה 5 :א. מה הדרישות מאנליזה כמותית ומאנליזה איכותית של נוגדנים (דרישות אלו נכונות לכל אנליזה איכותית וכמותית) ? ב. כאשר מסמנים נוגדנים מתקבלים גם הנוגדנים חופשיים מסומנים וגם תצמיד נוגדן אנטיגן. כיצד ניתן להבדיל ביניהם? ג. תאר את שיטת הסימון בנוגדן שניוני והסבר כיצד היא פועלת. ד. באילו שיטות סימון תעדיף להשתמש: סימון פלואורסצנטי, סימון אינזימי או סימון רדיואקטיבי? שאלה 6 : תנו שתי דוגמאות לתרופות ביולוגיות הנמצאות בשימוש ומבוססות על נוגדנים.