פסיכולוגיה התפתחותית

תקציר העבודה

העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות:

שאלה 1:
תארו את השינויים החלים ביכולת השימור מתקופת גיל הגן ועד תקופת הילדות. בתשובתכם הסבירו מהן המגבלות ומהן היכולות של גיל הגן והסבירו מהו השינוי המתרחש בתקופת הילדות ביכולת זו. שימו לב שבשאלה זו עליכם לחזור לפרק 9 על ההתפתחות הקוגניטיבית בגיל הגן).

שאלה 2:
ציינו נכון או לא נכון על ההיגדים הבאים ונמקו בקצרה:
א. ילדים בגיל הגן מפגינים לראשונה סווג מטריצה
ב. רמי טוען שהוא לא מצליח לזכור שמות חיות. בכך הוא מדגים יכולת למטא-זיכרון.
ג. היכולת להתבגר על בעיית מראית העין נובעת משימוש באמת מותנית.
ד. השימוש בעזרי הזכירה משתפר בגיל הילדות.
ה. ויגוצקי הדגיש טען שהלמידה מתרחשת בתהליכי למידה שיתופיים.
ו. מושג הפיגום מדגיש חשיבות ההקשר הסביבתי בלמידה.
ז. איילה מתקשה מאוד בהתארגנות הכללית, היא מפוזרת, מתקשה לתכנן ביעילות את צעדיה ומתקשה להפעיל בקרה יעילה. קשיים אלו מתאימים לתיאור של קשיים בתפקודים הניהוליים.

שאלה 3:
הזכירו את 4 היבטי התפתחות העצמי בקצרה באופן הבא:
רשמו את 4 ההיבטים ככותרות עם הסבר קצר עד שי שורות על כל כותרת.

שאלה 4:
במאמר על הספרציה והאינדיבידואציה מוזכרות ביקורות על התפיסה של מאהלר לגבי תפקיד האב. הציגו את הביקורות במילותיכם בצורה בהירה ופשוטה.