הוראת אמנות כאמנות
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
מקצוע | חינוך |
שנת הגשה | 2005 |
מספר מילים | 5596 |
תקציר העבודה
תוכן מבוא -עמ'
1
1 – מהי אמנות עמ'
1 -4
1 .1 – הגדרה מילונית
1 .2 – הגדרות מתחום האמנות
1 .3 – הגדרת האמנות בפסיכולוגיה ובחינוך
2 – המשותף להוראה ואמנות -עמ' 4-9
2 .1 – מרכיבים משותפים בתהליך היצירה וההוראה
2 .2 – אמנות , הוראה ותרפיה
2 .3 – חינוך ליצירתיות
2 .4 – סיכום – הוראה ואמנות
3 -הוראת אמנות כאמנות –עמ' 9-16
3 .1 – הוראה ומשחק
3 .2 – אמנות כתראפיה
3 .3 – יצירתיות וחינוך
3 .3.1 – הגישה בסמינרים להכשרת מורים
3 .3.2 – הגישה בתוכניות הלימודים
3 – סיכום ומסקנות –עמ' 17-20
4 .1 – המגבלות בביצוע הוראת אמנות כאמנות
4 .1.1.– מגבלות פיזיות – אוביקטיביות
4 .1.2 – מגבלות אישיות – סוביקטיביות
4 .2 – החשיבות בהוראת אמנות כאמנות
4 – ביבליוגרפיה -עמ'
2 1
-1- מבוא
נושא העבודה נבחר בראש ובראשונה מתוך עניין אישי . אני מורה לאמנות כעשר שנים וזמן כפול מכך עוסקת בחינוך לא פורמלי . כמורה וכתלמידה אני מתלבטת רבות במהותו של המקצוע בו בחרתי .
מהותו של המקצוע בכלל ושל האמנות בפרט , היא מורכבת , רב-גונית , מסובכת , אך לכן גם מעניינת , עדיין! כמעט ולא קיימות תוכניות פורמליות בתחום הוראת האמנות ועוד פחות מכך עוסקות התוכניות הקיימות ב"איך". יחד עם זאת , מורה לאמנות , אשר לעתים מזומנות עוסק גם באמנות באופן אישי, טרוד בשאלה כיצד להורות אמנות . עבודה זו אינה באה להציע מתכונים לכך , אלא באה בעיקר להצביע על כיוון רצוי לדעתי . דעה אשר יכולה למצוא תמיכה בגישתם ובעבודתם של גדולים ממני . משום אופיו המורכב של הנושא , מגדירה העבודה כל אחד מתתי הנושאים אשר בכותרת . כלומר : בתחילה מוגדרת האמנות , מתוך היבטים שונים , לאחר מכן הקשר בין הוראה לאמנות ולבסוף נבדק השילוב בין הוראת אמנות כאמנות .