קבוצות נוער העוסקות בעבריינות רכוש

מקצוע
שנת הגשה 2004
מספר מילים 2918

תקציר העבודה

קבוצות נוער עבריין העוסקות בעבריינות רכוש עבודה המוגשת במסגרת הקורס "תיאוריות בקרימינולוגיה" תוכן עניינים
מבוא
3                   חבורות וכנופיות –.4-5
ילדי עולים -6-7
בנות ובנים -8-9
סיכום –…10 ביבליוגרפיה -11
נספחים מבוא
עבירות רכוש הן העבירות הנפוצות ביותר שנעשות על ידי ילדים ונוער. אלו עבירות שלרוב לא נתפסים כשמבצעים אותן; עבירות כמו גניבה מחנות או כייסות אשר לרוב אינן מתגלות. עבירות רכוש הן בדרך כלל העבירות הראשונות שילד מבצע, אחריהן הוא עדיין יכול להפסיק ולבחור לחיות חיים קונפורמים או שיכול לבחור להמשיך ולבצע עבירות רכוש או כל סוג אחר של עבירה ולחיות חיי עבריינות.
הבחירה בידי הילד, אך בחירה זו מושפעת מכמה גורמים שהחשובה ביניהם היא המשפחה. אם הילד גדל במשפחה אוהדת שלמה וקונפורמית סיכוייו להיות עבריין קטנים מסיכוייו של ילד שגדל בעוני, במשפחה מרובת ילדים, שאחת מהדמויות במשפחה היא עבריינית, במשפחה חד הורית הרוסה או מזניחה, או במשפחה בה הוא סובל מהתעללות או עד לה. גורם נוסף שמשפיע באופן ניכר על בחירתו של הילד הוא התחברותו לקבוצת ילדים שעוסקת בעבריינות מסוג כלשהו, ילד זה רוב סיכוייו להיגרר אחרי חבריו ולבצע איתם יחד וללמוד מהם את הפעילות העבריינית.
עוד גורם שמשפיע הוא שימוש בסמים. ילד שנמצא תחת השפעת סמים עלול לבצע עבירות, או שעל מנת לרכוש סמים הילד זקוק לכסף, אותו הוא משיג על ידי ביצוע עבירות רכוש.
עבירות רכוש תמיד היו העבירות הדומיננטיות ביותר בקרב בני נוער. עם השנים חלה ירידה מ – 80% מסך העבירות ל – 45% (1999), משמעות שינוי זה טבוע בעובדת היכנסן של עבירות "ברוח הזמן" כגון :
מחשוב, הונאה, סמים קשים וכן עליה בעבירות מין ומוסר. עבירות אלו לא אפיינו כלל או באופן בולט את מפת פשיעת בני נוער בשנים עברו בארץ.
בעבודתי אכלול מבט אל תוך מספר קבוצות נוער העוסקות בעבריינות רכוש, ואפרט מספר גורמים שהביאו אותן לחיים מסוג זה.