פדופיליה – תיאור ההפרעה, קריטריונים ודינאמיקה, הגישה הקוגניטיבית התנהגותית להסברת התפתחות ההפרעה ולטיפול בה.

תקציר העבודה

פדופיליה תוכן עיניינים מבוא -..2
פדופיליה – תיאור ההפרעה, קריטריונים ודינאמיקה 3
הגישה הקוגניטיבית התנהגותית להסברת התפתחות ההפרעה .5
הגישה הקוגניטיבית התנהגותית לטיפול בהפרעה -7
סיכום -9
רשימת מקורות -.10 מבוא
פדופיליה, שמשמעותה המילולית הפרדוקסלית היא אהבת ילדים, מותירה בעיניי סימני שאלה רבים לגבי טיבו של המין האנושי. ילדים מאז ומעולם עבורי, נתפשו כיישות תמימה וטהורה שצריך לטפח ולשמור עליה, לגדל בחום ולאהוב ללא גבולות. העיוות הקוגניטיבי העצום של הפדופיל שאוהב את הילדים עד למגע מיני ודרכו, איננו נתפש בעין בריאה ומקומם את הלב. בחרתי לעסוק בהפרעה זו משום היותה, בניגוד לשאר מחלות הנפש, יוצאת דופן באופייה ובתפישת החברה אותה. אינני מתיימרת לדעת ולהבין את נבכי נפשו של הפדופיל ואינני יודעת אם בסיטואציה טיפולית הייתי מוצאת בי כוח לעמוד מולו, אך הייתי רוצה, בצורה נאיבית למדיי, שתופעה זו פשוט תיעלם לחלוטין. בראייה קצת יותר מציאותית, עצם העובדה שקיים טיפול שנמצא יעיל כדי להתמודד עם ההפרעה נוטע בי איזשהי תקווה.
ספרות מדעית רבה נכתבה בנושא ואף ספרות שאיננה מדעית, אתרי האינטרנט מוצפים במידע ולמרבה הצער בעיקר בטכניקות המסבירות להורים כיצד להמנע מתקיפה מינית של ילדיהם. בעבודה זו ניסיתי לערוך סקירה ספרותית קצרה בנושא ולהאירו בכיוונים שונים.
 הפרק הראשון מתאר את ההפרעה ואת התפתחותה ומונה את הקריטיונים להכללות בה. הפרק השני מתאר בקצרה את הגישה הקוגניטיבית התנהגותית ונותן הסבר להפרעה ולהתפתחותה על פיה. הפרק השלישי עוסק בגישה הקוגניטיבית התנהגותית לטיפול בהפרעה ומונה מספר טכניקות לטיפול בה.