אלדן - התפתחויות עתידיות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2002
מספר מילים 9515
מספר מקורות 23

תקציר העבודה

תוכן עיניינים נושא                                                                                                                                           עמוד מבוא -1
תעשיית התיירות ..2
התיירות בישראל ..2
התפתחויות עתידיות בתיירות 3
המגמות העולמיות בתיירות .4
ענף התחבורה והשכרת הרכב בארץ ובעולם –10 אלדן השכרת רכב 12
ניתוח PEST -…15
ניתוח  SWOT -17
פלחי שוק –.18
ניתוח PEST עתידי ל –
2 007 .19
ניתוח  SWOTעתידי ל –
2 007 –…21
לסיכום – מה צופן העתיד לאלדן?
-22
בבילוגרפיה -..
5 נספחים מבוא
החשיבות המיוחסת בזמננו להבנת העתיד היא כזאת שיש היום קבוצה מבוססת של עתידנים וארגונים הנותנים יעוץ לממשלות ועסקים, העתיד אפילו נסחר בבורסאות ברחבי העולם. העתידנים האלו יכולים להשפיע מאד לא רק על מקבלי ההחלטות בממשלות ובתעשיות, אלא גם על עיצוב התפיסות הפופולריות של מה העתיד עשוי להיות. אלבין טופלר שכתב את ספר "הלם העתיד" ציין כי "כשאתה דן בעתיד…חשוב יותר להיות בעל מעוף וראייה חודרת וקולעת מאשר להיות צודק במלוא
1 00 האחוזים" ואכן בסוף המאה העשרים, הדאגה לעתיד בארצות המפותחות ובארצות המתפתחות הנו בגדר חשיבות עליונה על מנת להבין לאן פנינו מועדות. המגמות בתחומי הטכנולוגיה והמגמות בתחומים חברתיים בעולם משפיעות בהכרח על התפתחות התיירות, שהפכה לצורך חברתי בסיסי הולך וגובר. שינויים בהתנהגות אוכלוסיות ובאיפיוני הצרכנות החדשה הולכים ותופשים מקום בשיקולי האדם, בשיקולי מדינות ובשיקוליהם של חברות כלכליות.
פז טל ( 1998 ), טוען כי הערכה הקיימת היא כי התיירות תלך ותחזק את מעמדה כתעשיית המפתח בעולם, במדינות מתפתחות ומפותחות כאחד. זאת ועוד, העולם יהפוך לזירה תחרותית יותר, דבר אשר יחייב חברות וממשלות להקדיש מאמצים גדולים מבעבר בתחומי תכנון, שייוק וניהול תיירות.
ממשלת ישראל ועסקי תיירות בישראל יצטרכו להשקיע הרבה יותר לא רק בתשתיות פיזיות אלא בתשתיות שיווקיות שיבוצעו ע"י גורמים מקצועיים.
 מקריי ( 2000 ), טוען כי הביקוש לתיירות ימשיך לעלות ותתרחש תנופה בכל סוגי התיירות הקשורים לתרבות, להיסטוריה ולהשכלה.
בעבודה זו תיסקר תעשיית התיירות ומגמותיה לעתיד, תוצג חברת אלדן השכרת רכב וינותחו הן הסביבה החיצונית והן הפנימית לארגון ולבסוף תוצג אסטרטגיית פיתוח עתידית לשנים הבאות.