המשבר בתעשיית התיירות והשפעתו על כניסת מבקרים לגן לאומי קיסריה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2001
מספר מילים 7663
מספר מקורות 24

תקציר העבודה

תוכן עניינים :
שער תוכן עניינים מבוא ……………………………………………………………………………………………עמוד 1 .
תעשיית התיירות והמשבר בישראל …………………………………………………………עמוד 2 .
קיסריה – ציוני דרך עיקריים ………………………………………………………………..עמוד
4 . גן לאומי קיסריה : א . סקירה כללית ……………………………………………………………………………..עמוד 6 .
ב . מבנה ארגוני ………………………………………………………………………………..עמוד 6 . ג . תחרות ושיתופי פעולה …………………………………………………………………….עמוד
8 . ד . ניתוח PESTO  של ענף האטרקציות בישראל ……………………………………………עמוד 9 . ·          בחינת כניסת מבקרים לגן הלאומי בקיסריה ………………………………………….עמוד 10.
ה . ניתוח SWOT  של גן לאומי קיסריה …………………………………………………….עמוד 13. ו . מיהם המבקרים באתר ……………………………………………………………………עמוד 14 .
ז . הדרכות ופעילויות מיוחדות ……………………………………………………………….עמוד 14. סיכום ………………………………………………………………………………………….עמוד 15 .      מבוא
תעשיית התיירות כיום הנה התעשייה המתפתחת ביותר בעולם ונחשבת לגורם מרכזי וחשוב בכלכלתן של מדינות רבות . על פי הערכה , גדלה תעשיית התיירות בשעורים שנתיים של קרוב ל – % 10 ולפיכך מכפילה עצמה כל 10 שנים . תעשיית התיירות מורכבת ממספר ענפים , החל מענף התחבורה ( יבשתית , ימית ואווירית ) , ענף הלינה והארחה על כל סוגיו , ענף ההסעדה וכמובן האטרקציות הטבעיות והמלאכותיות הנבנות ע"י האדם .
השיפורים הטכנולוגיים שיצרו מהפכה בכל העולם השפיעו רבות גם על תעשיית התיירות וכן השיפורים בתחבורה , נגישות לאתרי תיירות והשיפור ברמת החיים אפשרו להמוני תיירים ברחבי העולם לנוע ולהכיר מקומות חדשים וארצות רחוקות . כל מדינה מתקדמת בעולם מכירה במהרה ביתרונותיה הכלכליים , התרבותיים והסביבתיים של תעשיית התיירות ופועלת רבות כדי ליזום , לתכנן , לארגן ולתקצב תוכניות פיתוח הקשורות בתעשייה זו .                                    תעשיית התיירות הנה בעלת חשיבות מרכזית כמקור ליצירת תעסוקה אפילו בתקופות של משברים כלכליים , מקור להכנת מטבע זר ומקור לעידוד ופיתוח של תשתיות ותעשיות נלוות , אך רגישה ביותר לסיכונים והשפעות סביבתיות מאחר והיא מונעת מכוח עיקרון הביקוש . מאפייני תעשיית התיירות הנם :
1 . רגישות לאירועים גיאו – פוליטיים .
2 . ריבוי מקומות תעסוקה .
3 . מוצר ללא חיי מדף .
4 . רמת רווחיות נמוכה .
5 . השקעות הון גדולות בפיתוח התעשייה  .
בעבודה זו בחרתי להתמקד בגן הלאומי בקיסריה ולבחון את הגורמים המביאים לירידה בכניסת מבקרים לאתר זה .