זהות וצריכת התרמילאי במדינות המזרח הרחוק

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2001
מספר מילים 6987
מספר מקורות 25

תקציר העבודה

תוכן עניינים

1 . מבוא ……………………………………………………………………………….עמוד 1 .
2 . מניעים ליציאה לטיול ……………………………………………………..עמוד 2 .
3 . זהות וצריכת התרמילאי הישראלי …………………………………..עמוד 5 .
4 . זהות התייר המשתנה ……………………………………………………..עמוד 7 . 5 . זהות התייר המשתנה ………………………………………………….….עמוד 10 .
6 . סיכום ……………………………………………………………………………..עמוד 13 . 7 . ביבליוגרפיה נספחים מבוא
טיול התרמיל מהווה אחת מצורות הביטוי החשובות ביותר בתרבות הפנאי , הן מבחינת אורכו והן מבחינת האטרקטיביות שבו . בחופשה זו יוצא אדם מלחצי ותפקידי היום יום ויש לו אפשרות להפעיל יותר את חופש הבחירה שלו בעיסוקי הפנאי . האדם מוצא עצמו רגוע יותר ויכול לעסוק בהגשמה עצמית ולהגיע לסיפוק אישי הנובע ממעשיו . התרמילאים אינם יוצאים לטיול רק על מנת להירגע ולהתנסות בתרבויות חדשות אלא בתקווה ואמונה שטיול זה יספק לחלוטין צרכים שונים אצלם .
המשתנים של גיל , מין , מעמד ומניעים בקרב צעירים אלו קשורים בתהליכי יצירת זהות , יצירת תפיסת עתיד וקריירה . יש בגיל זה מה שנטמע וסוגל מהעבר ומה שמצפים מהמתבגר בעתיד .
טיול התרמיל הפך אופנתי מאוד החל משנות ה – 70 ותופס תאוצה רבה מאוד בקרב הצעירים הישראליים כיום . צעירים אלו רואים בטיול מסוג זה דרך לפרוץ גבולות ומחסומים ובריחה משגרת היום יום הלחוצה והמלחיצה . בעקבות טיול זה זהות התרמילאי משתנה החל משינוי באורח חייו , לבושו , שפתו , מנהגיו ואמונותיו , ומשנה את אורחות חייהם של האוכלוסייה המקומית . בעבודה זו תסקר תופעת התרמילאות הישראלית במזרח הרחוק על כל היבטיה , הן החיוביים והן השליליים , המניעים ליציאה לטיול מסוג זה , השלכותיו של המטייל ועל האוכלוסייה המארחת וסוג הפעילויות הנצרכות במהלך הטיול תוך הסתמכות על בסיס תיאורטי נרחב מהספרות המקצועית .