סמינריון בנושא של E-LEARNING

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 1840
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

מבוא
לרנו הוא מרכז קורסים רב-לשוני שמטרתו לעזור לגולשי הרשת להכיר את אספרנטו כשפה, עם מבנה שלה וללמוד אותה בקלות ובחינם. אספרנטו זו שפה בינליאומית שימושית בעיקר לתיקשורת בין אנשים מלאומים שונים כאשר אין להם שפת אם משותפת. שפה זאת איננה שייכת לעם או לערץ מסוימים, לכן היא ניטרלית. כשאדם משתמש באספרנטו הוא חש שיוויון מנקודת מבט לשונית בהשוואה לשימוש למשל באנגלית עם אדם שאנגלית היא שפת אימו. בדרך כלל קל מאוד להשתלט עליה בהשוואה לשפות זרות לאומיות. אספרנטו מתפתחת וחיה כמו שפות אחרות, ואפשר להביע בה כל היבט של חשיבה והרגשה אנושיים.
הרעיון של אספרנטו עומד בליבה: על בסיס לשוני-נייטראלי, להעלים את החומות בין הלאומים ולהביא כל אדם ואדם לידי הרגל לראות ברעהו רק בן-אנוש ואח.
הרעיון הבסיסי של אספרנטו הוא לתמוך בסובלנות וכבוד בין אנשים בני עמים ותרבויות שונים. תקשורת היא אכן חלק חיוני בהבנה הדדית, ותקשורת המתקיימת בשפה נייטרלית עוזרת לספק תנאים שיוויוניים וכבוד אחד אל האחר.
את השפה אספרנטו יזם אליעזר זמנהוף ב-1887. אנשים שהשתוקקו לקשרים בינלאומיים התחילו ללמוד את השפה ולהשתמש בה. כך אספרנטו "נולדה" על פני כדור הארץ. בהדרגה היא התפתחה והפכה לשפה בה משתשים ושאותה אוהבים אנשים במדינות רבות. הדקדוק הבסיסי, כללי הגזירה וההגיה לא השתנו, אך המשמעויות של כמה מלים השתנו ושורשים רבים חדשים נכנסו לשפה.
אספרנטו זה לא רק שפה, יש לה תרבות משלה בתחומי המוזיקה, הספרות, התיאטרון. לאספרנטו יש כמה סמלים. הכוכב הירוק הוא הוותיק ביותר, והוא משמש גם כדגל של אספרנטו. הצבע הירוק מסמל תקווה, הכוכב המחומש מסמל את חמש היבשות.
רעיון של בחירת האתר לפני שבחרנו באתר זה אנו בחרנו בנושא שרצינו להציג והנושא הוא שפה זרה.
 למה בחרנו בנושא זה? משום שהבטחון העצמי מתחזק כאשר משתלטים על שפה זרה.
למה בחרנו בשפת אספרנטו? כי רעיון הוא בעזרת שפה ניטראלית להראות דוגמא טובה של למידה מרחוק, איך הלמידה דרך רשת יכולה לעזור בלימוד שפה זרה ואולי להקל למישהו בעתיד ללמוד שפות נוספות. ובגלל שכיף להכיר שפה חדשה שסדירה יותר וגמישה יותר משפות אחרות.
למה בחרנו באתר לרנו? כי זה לא רק אתר ללימוד שפת אספרנטו, זה מרכז רב-לשוני שעוזר לגולשים דוברי שפות שונות (עיברית, צרפתית, רוסית, אנגלית, ספרדית ועוד עשרי שפות אחרות) להכיר תרבות חדשה. אתר זה תמיד מתעדכן ובזה עוזרים גולשים עצמם שחלקם נותנים רעיונות חדשים, חלקם עוזרים בתרגומים לשפת אם של הגולשים.
זה דוגמא טובה של שיתוף הפעולה בין הגולשים שעוזרים אחד לשני ללמוד את השפה החדשה.