ביקורת על תפישת האמנות לפי: ניטשה, היידר וסארטר

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3886
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

ביקורת על תפישת האמנות של: ניטשה, היידגר וסארטר הקדמה פרידריך ניטשה, מרטין היידגר וז'אן פול סארטר, כל אחד בדרכו המיוחדת הבין את האמנות ביחסה למציאות, לחיים. הקיצוני שבהם היה ניטשה, היידגר היה יותר שכלתן, רציונאלי, מניטשה, אבל היו בו שאיפות דומות לניטשה ביחס לאמנות, ייתכן כי היידגר ניסה לנתח את חווית האמנות באופן רציונאלי מדי, וזאת בהשוואה לניטשה שחווה את האמנות כחלק המהותי בחיי האדם, ונשם אותה עד לקיצוניותה. סארטר לעומת השניים הקודמים, הרבה יותר שקול, אובייקטיבי, ולכן הוספתי דיון על תפישתו האובייקטיבית את האמנות כנגד שני הוגים מרכזיים אלו בהגות המערב המודרני.             בעבודה זו ישנו הניסיון לבקר את תפישות האמנות לחיוב ולשלילה של שלושת הוגים אלו.