השוואה בין ארצות הברית ורוסיה

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2355
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

מבוא
רוסיה הפדרציה של רוסיה היא המדינה הגדולה ביותר בעולם. שטחה גדול מ-17 מיליון קילומטרים ריבועיים. רוסיה גובלת עם: נורבגיה, פינלנד, אסטוניה, לטביה, בלרוס, אוקראינה, גרוזיה, אזרביג'אן, קזחסטן, סין, מונגוליה וצפון קוריאה.
רוסיה זכתה בעצמאות עם פירוק ברית המועצות בשנת 1991. תחת השלטון הסובייטי היא נקראה הרפובליקה הסובייטית של הפדרציה הרוסית (RSFSR). רוב שטחה, אוכלוסייתה ותעשייתה של ברית המועצות, אחת משתי מעצמות העל בזמנו, היו ברוסיה. כתוצאה מכך, לאחר פירוק ברית המועצות רוסיה ביקשה לקחת את תפקידה ההיסטורי של ברית המועצות כאחת מהמעצמות החשובות בתבל. למרות השאיפות, השפעתה נמוכה בהרבה מהשפעת קודמה והיא איננה נחשבת עוד למעצמת על.
ארצות הברית ארצות הברית של אמריקה (ארה"ב) (United States of America) היא פדרציה של 50 מדינות, אשר 48 מהן יוצרות שטח יבשתי רציף המשתרע על פני 7,827,000 קמ"ר.
שתי מדינות נוספות – אלסקה והוואי – אינן רציפות ליבשת. אלסקה (Alaska) היא חצי אי ענק (1,518,000 קמ"ר) בצפון-מערב קנדה, על חופי אוקיינוס הקרח הצפוני (במקום בו מפריד מצר ברינג בין אמריקה הצפונית לבין רוסיה שביבשת אסיה). הוואי (Hawaii) היא קבוצת איים (500 קמ"ר) השוכנת הרחק במרחבי האוקיינוס השקט (Pacific Ocean), מערבה מן היבשת.