סמינריון בנושא הרטוריקה של הפרסומת

תקציר העבודה

קטלוג האופנה כשדר פרסומת מוגש במסגרת הסמינר:  הרטוריקה של הפרסומת תוכן העניינים

1 .       מבוא .עמ'
3
2 .       פרק א'- סקירת ספרות -. עמ' 13-4
א.1
–  קטלוג האופנה כמדיום פרסומי -עמ' 4
א.2
– שדר הפרסומת –.עמ' 5
א.3 – השיווק הישיר ותועלותיו –…עמ' 8
א.4 – אופנה וקפיטליזם -..עמ' 9
א.5 – מותגים -עמ' 10 א.6 – לעז ומותגים עמ' 13-12

3 .       מתודולוגיה -…עמ'
1 4

4 .       פרק ב' – ניתוח תוכן –..עמ' 27-15
ב.1- הגיל הרך (4-2) –..עמ' 15
ב.2- ילדים (11-5) עמ' 17
ב.3
– בני נוער (18-12) –עמ' 19
ב.4
– נשים –עמ'
2 2
ב.4.1
– נשים צעירות ואימהות עמ' 22
ב.4.2
– אופנה במידות גדולות .עמ' 24
ב.4.3
– אופנה לנשים מבוגרות עמ' 27-26
5.       פרק ג' – טבלת מימצאים -.עמ'
2 7

6 .       סיכום ומסקנות …עמ' 29-28
7.       ביבליוגרפיה -..עמ'
3 1-30
8 .       נספח א'-1- א'-3: דוגמאות מקטלוג Fox Baby: -עמ' 34-32
9.       נספח ב'-1 – ב'-3: דוגמאות מקטלוג Honigman Kids: –עמ'
3 7-35

1 0.    נספח ג'-1 – ג'-3: דוגמאות מקטלוג TNT: –..עמ'
4 0-38

1 1.    נספח ד'-1 – ד'-3: דוגמאות מקטלוג Diesel: –עמ'
4 3-41

1 2.    נספח ה'-1 – ה'-3: דוגמאות מקטלוג Crazy Line: .עמ' 46-44

1 3.    נספח ו'-1 – ו'-3: דוגמאות מקטלוג Comme Il Faut–…עמ' 49-47

1 4.    נספח ז': הטקסט המצורף לקטלוג Comme Il Faut: –..עמ' 52-50 בעבודה זו בחרנו לעסוק בקטלוגים של אופנה ולנתח אותם על פי הפנייה שלהם לקהלי יעד. כיוון, שלדעתנו עולם האופנה מספק כלים למחקר תרבותי, מתוך התפיסה שבתוך שדה האופנה ניתן לבחון תופעות בהיבט ויזואלי וטקסטואלי באמצעות סמלים, סימנים ושפה הניתנים לפענוח ולקידוד. קטלוגים של אופנה חושפים מבע רב גוונים, הן חזותי והן מילולי, ומהווים ביטוי לזרמים ולתת זרמים חברתיים. עולם האופנה והטקסטים הפרסומיים שלו, הם שפה המעבירה מסרים ומשקפת את המציאות שלנו. מטרת העבודה היא להוכיח כי קטלוגים של אופנה אינם רק צילום של דוגמנית הלבושה בבגד מסוים, על רקע מסוים ותו לא. זהו ניסיון להוכיח כי קטלוגים של אופנה משקפים את רוח התקופה ומאגדים בתוכם מסרים רבים המשפיעים עלינו בצורה ישירה ועקיפה. זהו ניסיון לבחון כיצד פונים קטלוגים של אופנה אל קהלי יעד שונים, ובאילו אמצעים רטוריים, מילוליים וויזואליים משתמשים המפרסמים בפניה לקהלי יעד וזוהי גם שאלת המחקר בה נדון בעבודה זו.  העבודה תכלול סקירה ספרותית ותעסוק במושגי יסוד כגון: חקר הפרסומת, אופנה וקפיטליזם, השיווק הישיר ותועלותיו, מותגים והשימוש בלעז, תוך ניתוח מעמיק של כעשרה קטלוגים של אופנה שאספנו מן הקניונים השונים בארץ. הניתוח יבוצע על פי חלוקה לקהלי יעד, ובסופו מגובשים מסקנות וסיכום.