תיק מודל עסקי מבוא למערכת ERP

מקצוע
שנת הגשה 2006
מספר מילים 1935

תקציר העבודה

מבוא
תיאור העסק:
חברת סט היא חברה העוסקת במתן שיעורים פרטיים ובשירותי תרגום לצרכים נקודתיים על פי צורכי הלקוח.
השירות ניתן לכל השפות. חברת סט עוסקת מעט בשיווק ופרסום ואתר החברה אינו מתעדכן.
מרכז החברה נמצא בגבעת שמואל. לחברת סט יש מעל 700 מורים, מעל 300 לקוחות עסקיים פעילים ומעל 500 מסגרות לימוד המתקיימות בו זמנית.
  המוצרים או השירותים העיקריים של העסק:
השכרת חדרים למשרד הביטחון השכרת מורים לאוניברסיטת דרבי שיעורים פרטיים למנהלי חברות שיעורים קבוצתיים שירותי תרגום אפיון סביבת השוק בתוכו פועל העסק:
בישראל ישנם חברות שעוסקות בלימודי שפות, העיקריים שבהם:
וול-סטריט: לחברת וול-סטריט מרכזים ברחבי העולם. וול-סטריט הוקמה בשנת 1972 כחברת בת של חברת החינוך הפרטית הגדולה בעולם. בישראל מיוצגת על ידי קבוצת קידום. בית הספר ושיטות הלימוד הותאמו לצרכים המיוחדים של אנשים בוגרים ועסוקים. מסגרת השעות גמישה ונקבעת לפי התלמיד. כל תלמיד מתקדם בקצב אישי לחלוטין. התלמיד קובע את השיעורים לפי לוחות הזמנים הנוחות לו. מחיר הקורס נקבע לפי רמת הלימוד שאליה בחר התלמיד להגיעה – ללא הגבלת שעות. מלמדת רק אנגלית. אופן הלימוד הוא חיי אנגלית וכך למד אנגלית. אופן הלימוד שונה לחלוטין משל סט והלימוד מתמקד רק באנגלית.
לפיכך, חברת וול-סטריט לא מהווה יריבה עסקית.
מרכזי הלימוד: תל אביב, ראשון לציון, קרית ביאליק, רעננה, פתח תקווה, רחובות, באר שבע וחיפה.
ברליץ: ברליץ עוסקת במתן שיעורים קבוצתיים ושירותי תרגום לקהל הרחב. לברליץ יש מספר שלוחות ברחבי העולם. מלמדת בשפות שונות ומיועדת (בניגוד לסט) ל"פשוטי העם" – לפיכך, הקהלים שאליהם פונים חברת ברליץ וחברת סט הם קהלים שונים במידת מה.כמו כן, ברליץ עוסקת בשיעורים לילדים (עוד מגיל 4)– תחום שכלל ועיקר לא מטופל על ידי חברת סט.
מורי ברליץ ניידים כמו מורי חברת סט.
המרכזים של ברליץ: חיפה, חוצות המפרץ, רעננה, רמת גן, ראשון לציון, תל אביב, ירושלים מערב ראשון לציון ובאר שבע. מתוך אתר חברת ברליץ: "באמצעות שיטת ברליץ תלמד שפה נוספת באותה שיטה בה למדת את שפת האם שלך – בטבעיות דרך שיחה. בברליץ לא תצטרך לשנן אוצר מילים או להטות פעלים כמו בתיכון. כבר מתחילת השיעור הראשון תשמע רק את שפת היעד. השיטה הישירה תאפשר לך לקלוט את אוצר המילים והדקדוק מתוך הקשר הגיוני, ללא צורך בתרגום ועם מינימום השקעה.
  לקוחותיו של העסק:
בכירים: שכר הלימוד הגבוהה בסט והעובדה שלימוד מתבסס על העיקרון שזמנו של הלקוח יקר יותר משכר הלימוד שהוא משלם יוצר מצב שרק עשירים יכולים להרשות לעצמם ללמוד בסט.
ארגונים גדולים: חברות ממשליות, חברות מחשבים, בנקים… בכירים ונואמים מעונינים בתרגום.  משרד הביטחון: מ. הביטחון משכיר חדרים מחברת סט לצורך הדרכה.
אוניברסיטת דרבי: משכירה מורים של חברת סט לצורך לימוד שפות.