הפער בין תרבות בית-הספר לתרבות האינטרנט

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 7698
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

מתוך ההבדלים שבין שתי המערכות, כיצד נערכים בבית-הספר לשילוב האינטרנט בתכנית הלימודים, אלו בעיות עומדות בפניהם. אתן מספר דוגמאות לפתרונות שעולים מהשטח, המצביעים, בעצם, על ראיית העולם השונה, ונעים בין הדגש על פיתוח האדם דווקא, מול השאיפה להטמעה מירבית של האינטרנט במערכת הבית-ספרית. בעבודה זו אעמוד על מאפייני תרבות הלמידה המסורתית לעומת מאפייני למידה דרך מחשב. כלומר כיצד רותמים אנשי המקצוע השונים, את אינטרנט, ואת הטכנולוגיה המתקדמת בניסיון לשלבם במערכת החינוך, האם הם כלי עזר בידי המערכת, או שהם מכתיבים כללים חדשים, ואופי לימוד שונה לחלוטין, המפרק מסגרות ישנות ומציע במקומן אחרות, מסגרות שונות של זמן, מקום ואופי לימוד שונים לחלוטין.
כלומר יבחנו כאן בעצם שני ממדים, האינטרנט כתרבות, על שלל חוקיה ומאפייניה מול תרבות הכיתה, ואינטרנט ככלי שמשפיע ומשנה את חוקי הכיתה והלמידה.