מערכות מידע ניהוליות

מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2000
מספר מילים 2177
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

מבוא
כיום למחשב ולמערכות המידע הממוחשבות קיימת השפעה ברורה על אורח החיים, ברור לנו שההשפעה תהיה גם בעתיד. מסקר שנערך עולה כי 70% מכוחו של המחשב כלל לא מנוצל בארגונים. מערכות מידע ממוחשבות נועדו לסייע לארגונים בניהול ובתפעול.
במטלה זו אנסה לנתח מערכת מידע ניהולית, שמרבית הארגונים זקוקים לה לעתים קרובות.
מערכות מידע בארגונים מספקות מידע למקבלי החלטות ברמות שונות של הניהול.
במקרה שלנו נפתח מערכות מידע למנהל משאבי אנוש שאמור לראיין עובדים רבים ולסקור טפסים רבים המכילים אינפורמציות שונות על העובד. הארגון פועל בסביבה דינמית מאוד ובשוק תחרותי ממדרגה ראשונה. החברה עוסקת בייצור ושיווק נעלי נוחות. תפקידו של מנהל משאבי אנוש זהה בכל החברות ותפקידו הוא אחד החשובים בארגון.
אם יצליח למנות אנשים מקצועיים המתאימים לתפקידים השונים, הרי שמרבית הסיכויים להצלחת הארגון כבר קיימים.
מר לי איאקוקה טען בספרו "הצלחה נוסח אמריקה" כי בחירת אנשים מתאימים לארגון היא המפתח להצלחה.
בחלק השני של העבודה אציג סקירה ספרותית מטעם אנשי אקדמיה ידועים ובעלי אופי מקצועי מתחום מערכות המידע, תוך הצגת מודלים שונים, מתודולוגיות ודעות מומחים בנושא. בחלק השלישי אציג מערכת שאינה קיימת בארגון הנ"ל, אך אנסה לנתח מערכת שתביא למידע ניהולי בארגון.
החלק הרביעי הנו ביקורת אישית בלבד והסיבה בה בחרתי במערכת מידע למחלקת כ"א הנה ראייתי בצורך החלפת העובדים במחלקות מסוימות בתדירות גבוהה.
לאחר הביקורת האישית אערוך סיכום.
אם תעשיות שונות היו מתפתחות כמו שהתפתח ענף המחשבים, מוצריהם היו זולים יותר, השפע היה רב והטכנולוגיה הייתה מתקדמת אף היא. היחס של גידול במהירות עבודת המחשב, הירידה במחירי המחשבים והתפוקה החדה שהמחשבים מפיקים אינה זהה אפילו לתחום הרפואה הידוע בדינמיות.