תמחיר וחשבונאות ניהולית

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2678
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

במסגרת עבודתי כמנהל מכירות בחברת "אוניקס" – תעשיות נעליים בע"מ, נתבקשתי להעריך את מכירות קיץ 1998.
ידעתי כי גם אם לא יתייקרו המחירים, אנו צפויים לרדת במכירות לפחות ב –
1 5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
בישיבת השיווק הובהר לי שהסנדלים יתייקרו ב – 15% ביחס למחירים של שנה שעברה שבין כה היו יקרים.
היה ברור לי כי עלי להכין תמחיר מוצר חדש ולגלות היכן ניתן להתייעל, כך שלא נייקר את המוצר.
בעבודה הנ"ל הצגתי ניתוח תמחיר לסנדלים משנת 1997 בפירוט שיטות תמחיר שונות, כך שאולי אצליח לבנות מבנה תמחיר יעיל יותר לשנת 1998.
הצגתי את מדיניות התמחיר הנהוגה בחברה – יתרונות וחסרונות. ניסיתי בעבודה לפתור את בעיית המחיר ואת בעיית המרווח של בעלי חנויות הנעליים. מבנה ההוצאות של חנויות הנעליים השתנה בשנים האחרונות ולכן קיימת דרישה אמיתית של הקמעונאים להגדיל להם את הרווחים.
נשאלת השאלה, האם כדאי להמשיך לייצר נעליים בארץ ובכך לייקר את המוצר מדי עונה ב – 10% או להעביר את הייצור לידיים זרות ואז המשמעות שאינך "שולט" עד הסוף במוצר הסופי.
חלק מהנתונים המצורפים לעבודה זו, מבוססים על נתוני אמת ומהווים סוד מסחרי. הנתונים וניתוחם משמשים אותי במהלך עבודתי בארגון ומסיבות מובנות, אבקש לשמור על סודיות החומר המופיע במטלה זו.