תיירות כפרית - ענף התיירות בקיבוץ מעיין צבי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2002
מספר מילים 3984
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תוכן העניינים

1 .      מבוא עמ'
2
2 .      פרק א' – תעשיית התיירות בישראל עמ' 3

3 .      פרק ב' – תיירות בת קיימא – צו השעה –.עמ' 4

4 .      פרק ג' – הכפר בישראל …עמ'
6 5.      פרק ד' – תולדות קיבוץ מעיין צבי …עמ' 9

6 .      פרק ה' – תיירות בקיבוץ מעיין צבי עמ' 11
7.      פרק ו' – כפר מול כפר: ניתוח תיירות השוואתי–…עמ'
1 4

8 .      סיכום –.עמ'
1 5
      9.
ביבליוגרפיה …עמ' 16
מבוא
המגזר הכפרי בישראל, אשר החקלאות עדיין מהווה בו ענף כלכלי מרכזי, ממלא תפקידים חברתיים ולאומיים בפריסת אוכלוסייה, אכלוס איזורי הגבול ושמירת אדמות המדינה ומשאבי המים ותורם לשימור השטחים הפתוחים והריאות הירוקות.
הכפר בישראל מבטא אורח חיים ייחודי במשק המשפחתי, השיתופי והפרטי.
ביסוסו ופיתוחו של הישוב הכפרי, מחייב הרחבה וגיוון של מקורות התעסוקה, הגדלת האוכלוסייה, חיזוק ופיתוח תשתיות וחיזוקם החברתי והכלכלי של היישובים, תוך שמירת אופיים הכפרי.
לאור מצבה של ההתיישבות והחקלאות, המצויה עדיין בתהליך מתמשך של קשיים פיננסיים ושינויים ארגוניים, נדרשת מדיניות חקלאית הולמת שתסייע להעלאת הפריון, תעודד ליזמות ומצויינות ותקצה משאבים לקידום המחקר והפיתוח, בד בבד עם התאמת דפוסי התכנון והשיווק לתנאים המשתנים.
החקלאות תמשיך עוד שנים רבות להיות הגרעין הכלכלי העיקרי לקיומו של הכפר בישראל.
אך גם היא חייבת לעבור שינויים והתאמות, כדי שתוכל להתמודד עם השינויים בשווקי הארץ ובעולם.
הדבר מחייב יזמות של המתיישבים ומעורבות ממשלתית רצופה, שתבטיח יציבות לחקלאים, רמת הכנסה הוגנת והמשך פיתוח מדעי וטכנולוגי בחקלאות.
כדי לסייע בפתרון בעיית המגזר הכפרי וענפי החקלאות והתאמתם לשינויים הכלכליים, החברתיים והבינל"א, מוצע לפעול בו זמנית במגוון תחומים, באופן כוללני ובתיאום של כל המשרדים הנוגעים לדבר.
"המטרה העיקרית היא להביא את המרחב הכפרי ליציבות כלכלית וחברתית, לאפשר הגדלת האוכלוסייה, ליצור אווירה כלכלית אופטימית ולשאוף למצב של שוויון בהכנסות עם סקטורים אחרים במשק…" "…בתוך כך, יהיה צורך לשים דגש מיוחד ולתת עדיפות, במסגרת תכניות פיתוח ארציות לטיפול באיזורי הפריפריה – להאצת תהליכי הקליטה והרחבת הקהילות שיפור מערכות התשתית, צמצום מימדי האבטלה ושיפור השירותים הציבוריים והעסקיים. אלה יהוו תשתית לפיתוח של מקורות תעסוקה חלופיים בתחומי התעשייה, התיירות והיזמות." (משרד החקלאות ופיתוח הכפר, עמ' a) …