יעדי תיירות - שינויים במדיניות התיירות בשנים האחרונות בקפריסין והשפעתם על דפוסי התנהגות השוק

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2002
מספר מילים 3416
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תוכן העניינים

1 .
מבוא –עמ'
2
2 . פרק א' – הצורך בתכנון ובמדיניות בתעשיית התיירות .עמ' 4

3 . פרק ב' – קפריסין – רקע ונסיבות מיקומיות .עמ' 6

4 . פרק ג' – סקירת המדיניות והפעילות התיירותית בקפריסין–עמ' 8
5.
סיכום -.עמ'
1 2

6 . ביבליוגרפיה –.עמ'
1 4
מבוא
הצמיחה המואצת של תעשיית התיירות ברחבי העולם כולו, הצפויה להתממש במאה העשרים ואחת, דורשת נקיטת גישה מובנית של מדיניות ותכנון. גישה כזו תבטיח יתרון כלכלי, הגנה סביבתית ומינימום חסרונות חברתיים. כמתבקש, לממשלה ישנו תפקיד מפתח בפיתוח, תכנון וניהול תיירות.
ישנם מספר אלמנטים קבועים, השזורים בניהול בתיירות ובקביעת מדיניות. הקונספציה הבאה מתארת את אותם האלמנטים; הקצאת המשאבים   אילוצים פוליטיים   מתחרים   לקוחות   גורמים חברתיים   אילוצים סביבתיים   כלכלה  
1 . כלכלת המשק; באיזה מצב כלכלי נמצאת המדינה מבחינת שוק ההון, הריבית במשק, מידת ההתפתחות של המשק וכו'. לא ניתן להפריד בין פעילות תיירותית לבין פעילות כלכלית במשק.
2. הקצאת המשאבים; התשומות המסייעות בהקמת ובניהול הפרוייקטים התיירותיים. 3 התשומות העיקריות הן הון, הון אדם וחומרי גלם.
3. טכנולוגיה; בעזרתה מתפעלים/מקימים אתר/עסק תיירותי. יש לה משמעות לשם משיכת התיירים ושינוי הדפוסים של התיירים. שימוש לא נכון ולא יעיל בטכנולוגיה עלול לגרום לתחרות קשה עם המתחרים.
4. מתחרים; אחד המאפיינים החזקים של תיירות. מדיניות שלא נקבעת לפי הליך רציונלי יכולה לגרום לקריסה של אותו אתר תיירות. יש צורך לזהות את המתחרים, לבדוק את חוסנם ואת פלח השוק עליו הם מתחרים. …