יעילות תכנית המכירה הפומבית
מוסד לימוד | אוניברסיטת חיפה |
מקצוע | כלכלה |
מילות מפתח | המכירה, הפומבית, יעילות, תכנית |
שנת הגשה | 2003 |
מספר מילים | 9460 |
מספר מקורות | 8 |
תקציר העבודה
שעם שינויי הכלכלה שהתרחשו, כאשר גדלו מורכבויות המימון ובעיית הנזילות הפכה לעניין המרכזי, קודמו מכירות פומביות של נכסי נדל"ן,שהאיצו את מימוש נכסים אלו לנכסים נזילים. היום רואים במכירות פומביות דרך מקובלת בעסקים. לדברי הפופולאריות של מכירה פומבית כאמצעי מכירת נדל"ן למגורים עלתה באופן משמעותי בשנים האחרונות .
נושא ערך השוק הוא מוקד כל דוחות ההערכה של נדל"ן,ולפי Richard Reed זה מוגדר כ:" הסכום המוערך שיחליף ידיים בין מוכר מסכים וקונה מסכים בעסקה המבוצעת לאחר שיווק הולם, ואשר בה כל אחד מהצדדים פעל מתוך ידע , בתבונה וללא כפייה". תהליך המכירה הפומבית התגבר על הרבה מהבעיות אותן ניתן לייחס להגדרת ערך שוק זו. לדוגמא, תקופת שיווק טיפוסית המקדימה מכירה פומבית היא בערך כארבעה שבועות.כשזו מלווה במסע פרסום ותקופה של " בית פתוח לבדיקה",הרי שלרוב תקופה זו נחשבת כמשך זמן חשיפה הולם למרבית נכסי המגורים.